La comunitat científica internacional aconsella pautes per l'activitat física

En el terme mig es troba la virtud, tal com diu la dita que ens ve a dir que ni molt ni poc. Quina és l’activitat física recomanada? Aquesta pregunta ens l'hem fet en multitud d’ocasions, a l'igual que ho ha fet la comunitat científica, els quals han realitzat un estudi en el què s’analitza quina quantitat d’activitat física és aconsellable per mantenir un estil de vida saludable.
 
Aquest interessant estudi aporta una gran informació sobre el risc de mortalitat per una activitat intensa al esport, com pot ser pels esportistes d’èlit o profesionals, i valorant si és millor una activitat física regular o moderada, o una activitat intensa i extrema. La mateixa paraula “extrema” ja ens posa sobre avís, ja que existeix un gran debat sobre els efectes que poden tenir els entrenaments habituals dels esportistes professionals que competeixen en els més alts nivells i que a més es mantenen durant molts anys de la seva carrera esportiva.
 
A l'estudi la comunitat científica internacional aconsella que el més saludable són 150 minuts a la setmana d’activitat física moderada, o en el seu lloc 75 minuts d’activitat física una mica més intensa. Però intensa no vol dir “extrema”, ja que hi ha una creixent evidència sobre els efectes que els exercicis de resistència intensa poden produir a l'organisme, com alteracions cardíaques o fibril·lació muscular.
 
L’estudi també aborda la nutrició de l'esportista, la necessitat d’ingestió de líquids i nutrients necessaris per afrontar els entrenaments i competicions que exigeixen grans aportacions de l'organisme, pel que és molt recomanable l’ús de suplements nutricionals, com per exemple el Jumbo de Scitec Nutrition, que ajudarà l'esportista a recuperar-se més ràpid de l'esforç realitzat.
 
Entre les activitats recomanades en aquest estudi es citen el caminar o córrer com a prevenció de malalties com la hipertensió, malalties cardiovasculars o els accidents cerebrovasculars. Després d’aquest estudi els investigadors conclouen que l’activitat física regular i moderada és beneficiosa per a la nostra salut i que l'activitat física intensa també ho és sempre que no se superi en temps en més de 75 minuts i arribi aleshores a ser extrema, comprometent la nostra salut en el procés.

Edicions locals