Viatjar també és fer país

La Generalitat posa en marxa una ambiciosa campanya de promoció turística amb la participació de totes les diputacions, Turisme de Barcelona i de la Val d'Aran

Aparador

Viatjar també és fer país
Viatjar també és fer país

La primera fase de la campanya promocional comença aquesta setmana i anirà adreçada al mercat de proximitat, mentre que la segona potenciarà el mercat internacional i durarà fins al maig del 2021. La imatge de la campanya es podrà veure a partir d’aquest divendres i tindrà continuïtat fins al 15 de setembre, i va adreçada als mercats de proximitat: el mercat català i el de la resta de l’Estat espanyol, juntament amb França, Benelux, Alemanya i el Regne Unit.

La primera onada de la campanya té un doble objectiu. Per una banda, a més d’animar a viatjar per Catalunya, es vol transmetre el missatge que fer turisme a casa és també fer país en un moment difícil com l’actual per al sector turístic català. D’altra banda, es vol transmetre la idea que hi ha molts motius per desplaçar-se o tornar a Catalunya, i concretament a les seves marques turístiques: la Costa Brava, la Costa Daurada, la Costa de Barcelona i Barcelona, Paisatges Barcelona, les Terres de l’Ebre, les Terres de Lleida, els Pirineus i la Val d’Aran.

La segona onada s'adreça al mercat internacional per tractar de recuperar el turisme europeu. L’any passat, van visitar Catalunya un total de 8,6 milions de turistes provinents d’Alemanya, França, Regne Unit i Benelux, que representen un 44,6% del total de turisme internacional que arriba a Catalunya. D’altra banda, el conjunt dels turistes d’aquests països van generar una despesa de 6,7 milions d’euros, un 31,8% de la despesa total internacional al país, segons dades de la Generalitat.

“Catalunya, més casa nostra que mai”

Amb aquestes paraules del President de la Generalitat, Quim Torra, Catalunya inicia una campanya per potenciar el turisme de proximitat amb el lema 'Catalunya és casa teva'. Una campanya que representa la inversió més important en promoció turística que s’ha fet fins ara a Catalunya. Les diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, Turisme de Barcelona i la Val d’Aran participen també en la campanya per a sumar esforços i promocionar de manera conjunta el turisme de proximitat.

La campanya d’enguany manté el concepte que Turisme de la Generalitat de Catalunya ja ha fet servir en altres ocasions però que, ara més que mai, pren tot el seu sentit: Catalunya és casa teva. Un eslògan que, indiquen des del govern català, "transmet, amb senzillesa i claredat, els missatges que es volen comunicar: ara és el moment de moure’ns per Catalunya i gaudir d’ella amb els cinc sentits".

Edicions locals