Desertització comercial a Mollet

Editorial

Diferents factors permeten prendre el pols d'una ciutat i un d'ells és la vitalitat del seu teixit comercial. El comerç de proximitat és un valor a preservar no només pel rèdit econòmic que suposa per als botiguers sinó perquè proporciona vida i activitat als carrers i fan que una ciutat sigui atractiva. La situació del comerç a Mollet no és gaire falaguera. Més enllà de les fatals conseqüències de la sobrevinguda crisi de la Covid, la ciutat fa anys que arrossega una crisi comercial i el sector no acaba d'aixecar el cap. Els símptomes: és una de les ciutats mitjanes catalanes amb més persianes abaixades, l'atracció comercial no és la suficient per evitar la fuita de compradors i la majoria d'associacions de botiguers que existien fa uns anys han desaparegut o es troben inactives. De portes cap endins, el comerç és responsabilitat del propietari, però de portes cap enfora l'Ajuntament hi té molt a dir. No és suficient fer estudis i plans estratègics per reforçar el comerç si això no es tradueix en accions resolutives. Cal valentia i actuació eficient per evitar la desertització comercial, perquè una ciutat sense comerç és una ciutat morta.

Edicions locals