Els locals buits a Mollet creixen un 59% en els últims tres anys

La implantació de nous negocis a la ciutat també s’ha incrementat des del 2010 en poc més d’un 5%

Economia

El nombre de locals comercials buits a Mollet ha crescut un 59% entre 2010 i 2013, segons les dades d’un estudi de l’Observatori Eixos.cat, que, amb tot, també destaca un increment dels negocis implantats a Mollet en aquests tres darrers anys, que han passat dels 1.532 als 1.612.

Aquest increment de locals buits, a més de respondre a la crisi econòmica, és conseqüència de l’increment total del nombre de locals a la ciutat propiciat, d’una banda, per la subdivisió d’espais existents en locals més petits per adequar-se a una demanda més flexible, i de l’altra, per l’acabament d’algunes operacions immobiliàries on els baixos comercials no han tingut sortida, com és el cas de la Vinyota o de Can Fàbregas Nou.

Increment de negocis
Tot i aquest creixement dels locals buits, l’estudi també apunta un increment dels negocis implantats a Mollet en aquests tres darrers anys, que han passat dels 1.532 als 1.612. Aquesta pujada respon, segons fonts municipals, a les estratègies adoptades pel comerç local, el sector immobiliari  l’Ajuntament, que “han per-mès mantenir la ciutat com a pol comercial del Baix Vallès i adaptar les tipologies comercials a la realitat econòmica”, apunten.

De fet, segon Eixos.cat, Mollet es consolida com a pol comercial del territori, com mostra l’Índex d’Atracció Comercial, que mesura el pes de comerços d’equipaments per a la llar i la persona, que és la tipologia de comerç que justifica els desplaçaments des d’altres municipis i permet dinamitzar altres sectors com la restauració i l’oci. Així, Eixos.cat ha establert que el llindar del 30% d’aquest tipus de comerç indica que la ciutat genera atracció econòmica. En el cas de Mollet, aquest índex se situa en el 31%. Segons fonts municipals “aquestes dades conviden a un cert optimisme sobre el futur del comerç a la ciutat i a seguir apostant pel treball en comú entre els diferents agents”.

Adaptació del teixit comercial
L’estudi d’Eixos.cat també destaca la resistència del teixit comercial de Mollet, que “s’ha adaptat a la crisi apostant per aquells sectors amb més possibilitats de futur”. En aquest sentit, destaca el comerç quotidià alimentari, que ha passat de 216 establiments a 235, en bona part gràcies al bon comportament de les fruiteries o les petites botigues de queviures. En canvi, un dels sectors més afectats ha estat el de
l’equipament per a la llar, que ha passat de 173 a 141 establiments. Altres àmbits com l’equipament
per a la persona o la cultura i el lleure han pogut resistir gràcies a l’especialització en sectors concrets, com els articles per a infants (de 20 a 26), els articles esportius (de 13 a 17), els electrodomèstics (de 9 a 14) o els gimnasos (de 5 a 9).

Edicions locals