L’Ajuntament encarrega a Dase un cartell “artesanal”

Marc Álvarez ha fet el disseny amb esprai i cal·ligrafia a mà

Cultura

El dissenyador i muralista Marc Álvarez Dase (Mollet, 1991) ha estat l’encarregat d’idear el cartell de la festa major d’enguany. El jove ha pres tres referències per a la imatge: “la celebració, que es mostra amb unes serpentines abstractes; l’estiu, amb tonalitats de colors i un cel blau que el recorden, i les colles, amb referències morades i torrades”, detalla Dase.

Conegut des de 2006 com a grafiter –ell prefereix el terme muralista– a la ciutat, Álvarez també ha impulsat un estudi de màrqueting i disseny, que sobretot es dedica a la creació de web.

Marc Àlvarez va estudiar disseny gràfic a l’Escola Superior de Disseny de Sabadell (ESDI) i, a banda de les mostres d’art urbà, també ha exposat al centre cultural La Marineta. Concretament hi va mostrar una col·lecció de corbates de seda amb motius inspirats en grafits. Dase també ha col·laborat en altres ocasions amb l’Ajuntament, com en el cas del mural de l’entrada de la deixalleria de Mollet.

De fet, l’ús de l’esprai també ha estat present al cartell i ha servit per pintar el fons. “He volgut fer un treball molt artesà, també amb el text que està tot cal·ligrafiat a mà”, explica Dase.Davant el resultat, el dissenyador confessava que “ha estat un honor treballar per a la ciutat”.

Sense concurs
Aquest és el primer cop des de 2009, quan es va triar per al cartell un quadre del mestre Abelló –que havia mort el gener anterior–, que no es convoca un concurs per triar el cartell de la festa.

Entre els motius, segons ha explicat la regidora de Cultura, Mercè Pérez, hi ha la poca participació que es va generar en la convocatòria de l’any passat (només s’hi van presentar dues propostes), així com que “anàvem justos de temps”, diu. L’Ajuntament, doncs, va decidir encarregar el cartell a un dissenyador de la ciutat. “Com que no n’hi ha gaires, cada any ho demanarem a un dissenyador diferent”, diu la regidora, tot i que no descarta que en algun moment es pugui recuperar el tradicional concurs de cartells.

Els últims anys, el concurs s’adreçava només a dissenyadors o estudis de disseny professionals, i incloïa l’adaptació de la imatge guanyadora a les diferents aplicacions per fer-ne difusió. El premi estava dotat amb 1.000 euros. 

Edicions locals