4.700 euros en estalvi energètic a les escoles

Alumnes de les escoles Montseny, del Bosc, Cal Músic i Col·legis Nous recullen els xecs del projecte 50/50

Societat

Alumnes de les escoles Montseny, del Bosc, Cal Músic i Col·legis Nous han rebut aquest dilluns els xecs amb l’import corresponent a l’estalvi energètic que han dut a terme durant el curs passat. L'acte de lliurament dels xecs ha anat a càrrec de l'alcalde, Josep Monràs, i del regidor d'Educació, Raúl Broto.  

Aquest projecte d’estalvi energètic 50/50 té com a objectiu reduir la despesa energètica a les escoles públiques. La idea és retornar el 50% d’aquest estalvi a les escoles participants perquè el dediquin a equipaments necessaris i, de retruc, conscienciar sobre la importància de l’estalvi i l’eficiència energètica. La iniciativa prové d’un projecte europeu impulsat per la Diputació de Barcelona, i Mollet del Vallès ha estat un dels primers municipis que l'ha dut a terme. 

Així, l'escola Montseny ha rebut un xec per valor de 605,26 euros; l'escola del Bosc 339,62 euros; Cal Músic 750,24 euros i Col·legis Nous 658,62 euros. Les quantitats que han rebut les escoles no té res a veure amb l’esforç i no vol dir que unes s’hagin implicat més que d’altres, ja que cal tenir en compte que cada centre té les seves especificitats i infraestructures concretes que han determinat poder estalviar més o menys. És per això que per incentivar encara més els hàbits respectuosos amb el medi ambient entre els més joves, l'Ajuntament estudia la possibilitat d’establir un import mínim independentment de l’estalvi concret que presentin les escoles.

Segons l'alcalde Monràs “aquest projecte educatiu és una mostra més de la sensibilitat d’aquest Ajuntament amb el medi ambient", i explicava als alumnes que “ara seria bo que aquest aprenentatge que heu adquirit l'expliqueu als vostres pares i l’apliqueu a casa, al vostre dia a dia més enllà de l’escola”, deia. Broto, per la seva banda, assegurava que “el més important és el procés educatiu i l’aprenentatge que han rebut els alumnes, no pas els diners”.

Edicions locals