Les xarxes socials, nou punt de venda del comerç de Mollet i Martorelles

L’eina digital Ofer.cat és un canal més de comunicació entre els establiments comercials i els clients potencials

Economia

“El comerç local ha de començar a ser digital i aprofitar molt més el potencial de les xarxes socials”, explica Santi Rodés, un dels impulsors d’Ofer.cat, una plataforma de comerç electrònic que utilitza les xarxes socials –Facebook, Twitter, Instagram, Whatsapp...– i les contribucions dels usuaris per acostar les botigues i els clients tradicionals en digitals.

La idea és que els comerços de proximitat adaptin ells mateixos el seu negoci a la venda online d’una manera molt senzilla, “amb només un mòbil i tres minuts”, apunta Rodés. 

Els comerços adherits a la plataforma tenen ara la possibilitat de penjar a Ofer.cat qualsevol oferta, promoció o comunicació que vulguin adreçar als seus clients, una informació que es difón automàticament per les xarxes socials de l’establiment. “La feina dels botiguers és penjar la informació a la plataforma i tenir el màxim de seguidors a Facebook, Twitter o Instagram, perquè així la seva informació arriba al màxim de gent”, explica Rodés. 

A més, la informació que es difón per les xarxes també permet que els clients reservin o comprin aquests productes directament a través del mòbil o l’ordinador. “És una manera de vendre les 24 hores del dia”, diu Rodés.

Accés a través d’un codi QR
Pel que fa als clients, una altra manera d’accedir online als productes dels comerços locals és a través d’un codi QR. “Quan un botiguer penja una informació a Ofer.cat, es genera un codi QR que es pot col·locar a l’aparador o a la porta de la botiga. Així, els clients que passen per davant, fins i tot quan està tancat, poden registrar el codi QR i veure la informació dels productes, reservar-los o comprar-los”. 

Un dels establiments que s’ha adherit a la plataforma de promoció online és l’herboristeria El Racó de l’Alquimista, a Can Borrell. La seva responsable, Asun González, valora positivament el servei –promogut per l’Ajuntament i l’ADHEC– perquè “és com un expositor gegant, facilita la comunicació amb els clients i no cal que el comerç estigui obert per arribar al màxim de gent”, apunta. “Nosaltres hi pengem les referències de temporada i informació de la botiga; ara cal que els clients coneguin el servei”, diu González.

Donar-se d’alta a Ofer.cat és gratuït per als comerços dels municipis adherits a la plataforma, que en el cas del Baix Vallès són Mollet i Martorelles. De fet, només a Mollet i en poc més de tres mesos de funcionament, ja són més de 100 els establiments adherits a la plataforma de venda online.
 

Edicions locals