Més de la meitat d'accidents a Mollet són per causa de distraccions al volant

El 2017 es van registrar 328 sinistres al nucli urbà de la ciutat, dels quals 75 van ser amb víctimes

Societat

Un 57% dels accidents que es van registrar el 2017 al nucli urbà de Mollet van ser a causa de manca d'atenció dels conductors. Així ho confirma la Policia Municipal, que aquest dimecres ha presentat les dades de sinistralitat de l'any passat a la ciutat.

En total, el 2017, es van comptabilitzar 328 accidents, que representen un lleuger descens respecte els de 2016, quan hi van haver 335. D'aquests, 187 (57%) es van produir per alguna distracció del conductor i 87 (27%) van ser per una infracció –saltar-se un senyal o un semàfor, per exemple–.

Pel que fa als accidents amb víctimes es van registrar 75 (pels 82 de l'any anterior), 75 dels quals amb ferits (un 32% menys que el 2016). D'aquests, només tres van ser ferits greus (pels 9 de 2016). Els atropellaments es van incrementar lleugerament i van passar de 22 a 25, dels quals 20 es van produir mentre la persones travessava un pas de vianants i només cinc fora dels passos senyalitzats. Des del 2007, la ciutat no ha registrat cap accident mortal. "Cada cop hi ha menys accidents a la ciutat i, a més, aquests són cada cop més lleus", ha destacat l'alcalde, Josep Monràs.

Del total de sinistres, 6 casos han tingut l'alcohol com a causa directa i en 23 algun dels implicats registrava taxes d'alcoholèmia superiors a les permeses. Aquesta xifra és molt superior a la de 2016, quan n'eren 14, com a conseqüència d'una nova metodologia de la Policia Municipal que, ara com a norma, fa les proves d'alcoholèmia en tots els accidents que atén.

Punts amb més concentració d'accidents
Segons les dades del cos policial, Mollet no compta amb cap punt negre en sinistralitat ja que "no hi ha cap indret on s'hagin registrat més de 9 accidents, que és el que determina que es consideri un punt negre", ha indicat el sotsinspector en cap de la Policia Municipal, José Francisco Muñoz Conde. Amb tot, si que existeixen tres trams on la concentració d'accidents és més alta malgrat existir sistemes de control de càmeres als semàfors: la cruïlla d'avinguda Llibertat amb carretera de Badalona, la d'avinguda Gaudí amb carrer Can Flequer i el tram davant de l'IES Mollet, entre la benzinera i el semàfor.

Per tal de poder analitzar amb més detall l'accidentabilitat a la ciutat, la Policia Municipal ha posat en marxa una nova eina de treball amb un sistema informatitzat per situar els accidents registrats en el mapa de la ciutat amb tot un seguit de dades relacionades com la causa, l'hora i els implicats, entre d'altres. "Aquest nou instrument permetrà analitzar amb més detall i més clarament quines són les incidències i on se situen i aplicar mesures per evitar-les", ha explicat Monràs, qui ha destacat que es poden aplicar mesures tant tecnològiques (com les càmeres als semàfors o els radars) com urbanístiques. En aquest sentit, l'alcalde ha indicat algunes de les que ja s'estan duent a terme com alçar alguns passos de vianants –és el cas del pas de Berenguer III a l'altura d'avinguda Llibertat– i de les que es faran, com pintar pictogrames convidant a deixar els telèfons mòbils a passos de vianants propers a centres escolars per evitar distraccions. 

Edicions locals