En marxa un pla participatiu per dinamitzar el comerç i els serveis de Mollet

L'Ajuntament ha encarregat a l'empresa Idencity l'elaboració d'un pla d'acció per revitalitzar el sector

Economia

Presentació del pla, aquest dimarts
Presentació del pla, aquest dimarts

Mollet del Vallès

L’Ajuntament de Mollet ha presentat aquest dimarts el pla de revitalització comercial i de serveis de la ciutat, una iniciativa impulsada pel consistori amb l’objectiu de convertir la ciutat en “un referent i pol d’atracció comercial i de serveis amb una oferta diversificada i adaptada a les tendències actuals”.

El pla, encarregat a la consultoria especialitzada en la transformació urbana i comercial Idencity, està en fase de desenvolupament. “Després d’una primera fase d’anàlisi i diagnosi, ara ve una fase de participació en què entre tots hem de definir l’estratègia i el pla d’acció”, explicava la regidora de Comerç, Mercè Pérez.

Per fer-ho, s’han dissenyat fins a vuit activitats participatives durant aquest 2018 per recollir les impressions tant del sector del comerç com de diversos col·lectius socials i la ciutadania en general. “El comerç de Mollet és molt generós amb la ciutat, és proactiu i té moltes ganes de col·laborar”, deia Pérez, qui confia que la fase que ara es posarà en marxa “sigui molt participada”. Un cop definida l’estratègia s’elaborarà un pla amb accions de dinamització concretes i un pla de seguiment i avaluació a llarg termini.

Laura Moreno, de l’empresa Idencity, explicava que el pla de dinamització comercial és necessari “per marcar el rumb estratègic de la ciutat, per desenvolupar i consolidar el sector comercial i per posicionar Mollet com un referent comercial a la comarca”. En aquest sentit, afegia, “Mollet té un sector comercial potent i unes oportunitats que cal saber aprofitar”, com l’impuls del turisme d’oci i negocis a la ciutat, la diversificació de l’oferta comercial, l’activació de l’espai públic i la potenciació dels valors de la ciutat.

Entre les fortaleses del comerç molletà detectades en la diagnosi destaca el fet que Mollet sigui una ciutat compacta, amb una alta densitat poblacional i amb un model urbanístic de ciutat eficient. També que l’oferta de locals comercials –1.600 establiments a la ciutat– segueix la tendència dels centres urbans de l’entorn –hi ha 3,14 establiments comercials per cada 100 habitants, una xifra semblant a la de Barcelona–, i que el sector de comerç i serveis suposa el 80% de l’activitat econòmica de la ciutat.

Per l’alcalde, Josep Monràs, “el comerç es troba en un moment de canvi –noves tipologies de superfícies, comerç electrònic...–, cosa que cal tenir en compte a l’hora d’elaborar aquest pla i el nou POUM de Mollet”.

Monràs també destacava la competència que suposa per Mollet la ciutat de Barcelona, motiu pel qual “volem potenciar el comerç de proximitat”, deia. Alhora, en relació amb les franquícies que darrerament han mostrat interès per establir-se a la ciutat, Monràs apostava per “facilitar l’arribada de nous actors comercials” en l’elaboració del nou POUM.

 

Edicions locals