La PAH exigeix a l'Ajuntament de Mollet el compliment de les lleis de pobresa energètica

Si no reben resposta en un mes, portaran a terme les accions que creguin oportunes fins que se solucioni la problemàtica

Societat

La PAH es planta contra la paperassa administrativa de l'Ajuntament de Mollet
La PAH es planta contra la paperassa administrativa de l'Ajuntament de Mollet | PAH Mollet

La PAH (Plataforma d'Afectats per la Hipoteca) s'ha mobilitzat aquest dijous al migdia davant l'Ajuntament de Mollet per reclamar el compliment de les lleis 24/2015 –mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica– i la 4/2016 –mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial– i exigir la reducció dels tràmits i requisits administratius.

El manifest llegit per la PAH recorda que la llei considera situació de risc residencial a aquelles persones que viuen soles i ingressen menys de dues vegades l'Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) –fixat en 569,12 euros mensuals i 7.967,73 euros anuals–, a aquelles unitats de convivència que en percebin menys de 2,5 i a aquelles persones amb discapacitats i grans dependències si reben menys de tres vegades l'IRSC. Tanmateix, en els casos que els ingressos siguin superiors a 1,5 vegades l'IRSC, la sol·licitud ha d'anar acompanyada d'un informe de serveis socials que acrediti el risc d'exclusió residencial. Excepcionalment, la llei també acreditaria en risc residencial a les persones o unitats familiars que superen els límits d'ingressos si poden acreditar que es troben davant d'un imminent risc de pèrdua de l'habitatge i no disposen d'alternatives d'habitatge propi.

Tenint això com a base, la plataforma ha exigit a l'Ajuntament que se suprimeixi tanta paperassa exigida per contrastar la vulnerabilitat dels veïns afectats. També reclamen que hi hagi "un únic informe i no un per cada cosa com fins ara: resulta que una família pot ser vulnerable per a la companyia de la llum, però no per a la de l'aigua tenint els mateixos ingressos; no té cap sentit". A més, reivindiquen que no es tracta d'una "beca", sinó d'una "situació econòmica-social", i que per tant hauria de ser la pròpia treballadora social qui hauria d'entregar l'informe al consistori, "ja que és qui posseeix la informació econòmica" dels afectats.

Un membre de la PAH, a més, ha assegurat que esperaran respostes: "Si dins d’un mes no les tenim, entendrem que hi ha silenci administratiu i farem les accions que creguem oportunes fins que aquesta problemàtica se solucioni”.

 

Edicions locals