L'Ajuntament de Mollet defensa que la ubicació dels controls de trànsit responia a les recomanacions del Pla de Seguretat Viària local

El consistori compareix com a part perjudicada en la causa que investiga la Fiscalia i suspèn de funcions el cap del servei de tecnologia detingut

Societat

L'Ajuntament defensa que la ubicació dels controls de trànsit responia a les recomenacions del Pla de Seguretat Viària de Mollet
L'Ajuntament defensa que la ubicació dels controls de trànsit responia a les recomenacions del Pla de Seguretat Viària de Mollet

L'alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha ordenat la suspensió de funcions de l'informàtic municipal investigat en la causa sobre la contractació irregular de semàfors, a l’espera de la resolució judicial. D'altra banda, l'Ajuntament, després d'una "primera anàlisi" feta pels serveis tècnics en relació al contracte que investiga la Fiscalia, defensa que la ubicació dels sistemes de control respon a les recomenacions existents al Pla de Seguretat Viària de Mollet.

Després de l’operació policial d’ahir a la tarda l’Ajuntament de Mollet ha comparegut com a part perjudicada en la causa que s’investiga i que relaciona el cap del servei de tecnologia i comunicacions amb un cas de corrupció per presumptament haver arreglat els contractes amb l'empresa Gespol. D'altra banda, l’alcalde de Mollet ha ordenat la suspensió de funcions que tenia assignades aquest tècnic municipal a l’espera de la resolució judicial i ha demanat als Serveis jurídics i la Secretaria municipal que obrin una comissió per tal d’auditar i analitzar tots els contractes municipals en els quals va intervenir el funcionari investigat.

En aquest sentit, d’una primera anàlisi feta pels serveis jurídics municipals del contracte relacionat amb la causa que investiga la Fiscalia, l'Ajuntament assegura que, en el cas de Mollet, la ubicació dels equipaments de seguretat vial que estan o estaven instal·lats, responen a les recomanacions que determina el Pla de Seguretat Viària de Mollet del Vallès de l’any 2010, realitzat conjuntament amb el Servei Català de Trànsit de la Generalitat de Catalunya.

Aquest Pla va ser incorporat al Pla de Mobilitat de la ciutat que va ser aprovat sense cap vot en contra en la sessió plenària del mes de febrer de 2015 després d’un procediment de treballs tècnics i participació ciutadana.

A més, fonts municipals asseguren que per determinar la ubicació d’aquests sistemes "es van tenir en compte instàncies presentades per equipaments escolars, associacions veïnals amb recollida de signatures i algun veí o veïna que, a títol personal, demanaven mesures per la reducció d’accidents en alguns punts concrets de la ciutat", apunten en un comunicat.

D'aquesta manera, l'Ajuntament vol desmarcar-se de la línia d'investigació oberta per la Fiscalia Anticorrupció en la macrooperació sobre si, en alguns municipis, les dades de sinistralitat i pas de vehicles també eren manipulats per instal·lar radars en llocs innecessaris, amb l'únic objectiu d'augmentar la recaptació. L’Ajuntament reitera la legalitat de les sancions relacionades amb la mobilitat a la ciutat tal com es va informar al febrer de 2018 als diferents grups municipals a través d’un informe jurídic motivat per la petició d'Ara Mollet ERC davant els dubtes sobre la legalitat del sistema.

L’auditoria que l’alcalde de Mollet ha encarregat als Serveis jurídics i la Secretaria acabarà de fer una comprovació a fons no només d’aquest sinó també de "tots els contractes en els que hagi intervingut el funcionari investigat".

 

 

 


 

Edicions locals