L'app d'incidències a la via pública rep 265 notificacions des de finals de maig

D'aquestes se n'han resolt 180, que representen prop del 70%

Societat

L'app d'incidències a la via pública rep 265 notificacions des de finals de maig
L'app d'incidències a la via pública rep 265 notificacions des de finals de maig

Mollet del Vallès

L'Ajuntament de Mollet ha rebut 265 notificacions a través de l'aplicació mòbil Civiwast, que va posar en marxa el 29 de maig, i que serveix per comunicar i gestionar les incidències a la via pública amb les quals es topin els veïns a la ciutat per mitjà del telèfon mòbil.

Segons dades de l'Ajuntament, d'aquestes 265 notificacions d’incidències, se n’han resolt 180, el que representa prop del 70%. En aquests moments, prop de 300 usuaris i usuàries ja s’han donat d’alta de l’aplicació. Les altres 85 estan en tramitació de resolució.

El tipus d’incidències més comunicades, per aquest ordre, són les que fan referència a la neteja viària (83), paviments (78), parcs i jardins (43), mobiliari urbà (41) i enllumenat públic (20).

De mitjana, l’Ajuntament gestiona 3.000 incidències anuals. D’aquestes, el 80% són detectades directament pels serveis municipals i més del 70% es resolen en menys de 2 dies.

Els ciutadans es poden baixar l'aplicació gratuïta, disponible tant per a Android com per a iOS.
Un cop el ciutadà hagi pujat la incidència, li apareixerà un missatge dins de la mateixa aplicació confirmant que s'ha entrat correctament i amb el número de referència del seu comunicat. Els tècnics municipals reben les incidències en temps real i les comuniquen als diferents equips per a la seva resolució. Cada vegada que es realitza un canvi d'estat en la incidència el ciutadà rep una notificació en temps real.

Per informar dels desperfectes, s'ha de seleccionar la categoria (el tipus d'incidència), adjuntar una fotografia i situar el lloc sobre el mapa, en el cas que l'usuari prefereixi no autoritzar l'ús de permisos gps.

Edicions locals