Mollet prohibirà la circulació de patinets a zones de vianants i ampliarà la xarxa de carrils bici
En la Taula de Mobilitat reunida aquest dimarts també s'ha exposat la proposat d'incrementar els carrers amb limitació de velocitat a 30 km/h
L'Ajuntament de Mollet vol prohibir la circulació de bicicletes i dels patinets sense motor, elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal (VMP) pels espais reservats a vianants.
En concret, el govern municipal planteja que aquest tipus de vehicles només puguin circular per la calçada en zones 30 (espais amb limitació de velocitat a 30 km/h) o per carrils bicicleta. A més, també vol prohibir-ne la circulació per zones de vianants i per voreres sigui quina sigui la seva amplada i, en el cas dels menors de 12 anys, hauran d'anar acompanyats i podran circular per zones de vianants i voreres de més de 3 metres d’amplada. Aquesta regulació s'haurà de fer per mitjà d'una ordenança municipal.
La proposta s'ha donat a conèixer durant la reunió de la Taula de Mobilitat municipal, que ha tingut lloc aquest dimarts, i en la qual també s'ha presentat la proposta d'ampliació de la xarxa de carrils bici a la ciutat. En aquest cas, les dues propostes d'actuació consisteixen en una connexió a l’estació de França –amb la incorporació d’un aparcament tancat de bicis– que connectaria amb el carrer Francesc Macià per una banda i amb el carril bici de la zona sud que arribaria fins al barri de Lourdes. La segona actuació permetrà que el carril bici arribi fins al polígon de Can Magarola.
En la trobada de la taula, que compta amb representants de tots els grups municipals, el govern també ha proposat ampliar el nombre de carrers amb una limitació de velocitat a 30 km/h perquè puguin circular tot tipus de vehicles. En aquest cas, aquests carrers també amplien la xarxa ciclable actual, ja que són espais per on poden circular les bicicletes.
La Taula de Mobilitat ha abordat així diversos temes que havien estat reclamats des dels grups de l'oposició. En concret, la regulació de l'ús dels patinets havia estat una demanda feta des del grup de Cs i posteriorment també presentada al ple municipal de la mà d'Ara Mollet ERC MES. L'ampliació de la xarxa de carrils bici, d'altra banda, és una reivindicació històrica de Canviem Mollet, que tenia aquesta proposta entre les 50 propostes que la formació va presentar per al pressupost de 2018.
Algunes d'aquestes actuacions, a més estaven incloses en el Pla de Mobilitat aprovat el 2015 per l'Ajuntament i que tenia vigència fins al 2017.