Territori redacta un projecte de traçat alternatiu de la B-500 a Sant Fost

El Govern estudia la possibilitat d'un vial per on fer passar la carrertera que travessa el municipi

Societat

B-500
B-500

El Departament de Territori de la Generalitat està redactant l'estudi sobre un possible nou traçat de la carretera B-500 al seu pas pel terme municipal de Sant Fost. Així ho han confirmat fonts de Territori a aquest diari després que el conseller de Territori, Damià Calvet, ho anunciés en seu parlamentària.

En concret, en la Comissió de Territori del Parlament del passat 28 de novembre, el diputat socialista Jordi Terrades va preguntar al conseller Damià Calvet si "s'encarregarà l'estudi del projecte que defineixi aquest nou traçat de la B-500 al seu pas per Sant Fost". Terrades justificava la importància del punt en el fet que per la carretera "hi circulen més de 360.000 vehicles al mes, i que en els trams més sensibles l'Ajuntament ja ha instal·lat un semàfor amb càmera, que és ignorat cada mes per uns 1.000 vehicles". A més, apuntava que "és un tram amb accidentalitat alta i hi ha problemes de soroll, de contaminació i d'incomoditats per aquest volum elevat de trànsit".

La resposta de Calvet va ser ferma: "Sí". I va explicar que "el departament ha impulsat la realització d'encaixos a nivell de planejament de recorreguts alternatius al traçat de la B-500 dins del terme de Sant Fost per determinar les opcions més viables per desviar el trànsit de l'actual carretera fora del centre urbà del municipi".

El conseller, a més, va recordar que ja s'han engegat "actuacions de pacificació, que passen per un reforç de la senyalització vertical, modificar la limitació de la velocitat de 50 a 40 km/h, la col·locació de senyals d'inici i final de la travessera, pintar un zebrat central en el tram de 700 metres en el punt quilomètric  10,1 i el 10,7, i eliminar tots els trams d'avançament".

Dos mesos abans, en la Comissió de Territori del 12 de setembre, Terrades ja havia presentat una proposta de resolució sobre la carretera B-500 al seu pas per Sant Fost. Aleshores, tots els grups van reconèixer per unanimitat la "necessitat inajornable" de desviar el trànsit de l’actual B-500 fora del centre urbà de Sant Fost entre els punts quilomètrics 9,8 i 12,8.

Tanmateix, no hi va haver acord per a l'execució, ja que ERC i JxCat hi van votar en contra. "No creiem que la solució que es prengui hagi de ser provisional, perquè això sempre acaba resultant erroni”, va afirmar el diputat Eduard Pujol (JxCat).

L'ajuntament acudeix al TSJC

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha admès a tràmit el recurs interposat per l’Ajuntament de Sant Fost a la Generalitat amb motiu del manteniment de les servituds de carreteres als propietaris confrontants amb la carretera B-500. Per al govern municipal "no és ajustat a dret mantenir indiscriminadament les servituds dels dos traçats, de l’actual i del futur"

Edicions locals