Ara Mollet ERC-MES proposa reactivar l'economia de la ciutat a partir de Can Prat

La número 2 a les llistes del partit, Marta Vilaret, ha assegurat que l'espai està "degradat i infravalorat"

Política

Ara Mollet ERC-MES proposa reactivar l'economia de la ciutat a partir de Can Prat
Ara Mollet ERC-MES proposa reactivar l'economia de la ciutat a partir de Can Prat | S.C.

El passat 1 de desembre Ara Mollet ERC-MES va presentar 14 reptes per portar a terme a la ciutat. Un d'ells era fer al polígon de Can Prat el 22@ de Mollet, basat en el projecte 22@Barcelona del Poblenou de Barcelona. I aquest dimarts al matí, el partit ha presentat l'esbós d'aquest projecte amb el qual cerquen "una reactivació econòmica de la ciutat", ha dit Marta Vilaret, la número 2 dels republicans.

Vilaret ha assenyalat que aquest polígon "és un espai degradat i infravalorat" i que a la ciutat "hi ha menys llocs de treball, que gent en edat de treballar". Per tot plegat, els republicans molletans treballen pel naixement "d'un nou barri, amb un ús industrial i més modern", i aposten per aquesta zona perquè "Can Prat té moltes potencialitats i està molt ben comunicat".

La intenció és integrar diversos usos: indústries i serveis prioritàriament, però també habitatges. "La barreja d'usos fa que la ciutat sigui més dinàmica", ha dit Vilaret, qui també ha recordat que per portar a terme aquest projecte "s'haurà de fer amb la connivència dels propietaris i del sector industrial, però l'Ajuntament ho haurà de liderar".

En la mateixa línia, Oriol López, l'alcaldable, ha afirmat que l'objectiu és "que Can Prat sigui un espai tecnològic i de futur". "Estem dibuixant quina ciutat volem i aquest és un espai estratègic per les comunicacions", ha afegit.

Millora de la connexió amb la ciutat i el riu

Per altra banda, Vilaret també ha destacat que Ara Mollet ERC-MES vol "reajuntar Can Prat amb el municipi amb una connexió per a vianants –que aniria a continuació de la Rambla– i salvar les barreres arquitectòniques que hi ha". El projecte també contempla "millorar la connexió amb el riu Besòs, ja que és gairebé impossible accedir-hi des de Mollet".

També pel que fa a la mobilitat, "l'estació de Mollet-Sant Fost, que té més de 9.000 passatgers diaris, ha de ser un punt central" i per fer-ho "volem transformar tota la seva àrea, que està degradada". Una de les prioritats, a l'entorn de l'estació, és "recuperar l'espai de la Teneria, aquell espai que va ser tant per a Mollet".

Per últim, també valoren que "l'entrada de vehicles pel sud –per la zona de l'estació de Mollet-Sant Fost– s'ha de millorar", ha conclòs Marta Vilaret.

Edicions locals