Màrius Valls dóna la solució per fer un bon màrqueting

Màrius Valls, expert en dinamització comercial i màrqueting, dimecres oferia una conferència a la seu de l'Antena de Mollet, delegació local de la Cambra de Comerç de Barcelona. La seva recepta és l'analogia entre la gastronomia i el màrqueting.

Economia

"La meva tasca és ensenyar els petits i mitjans empresaris a cuinar els plats que necessiten perquè siguin ells mateixos els que cuinin el futur dels seus negocis", deia Valls. Així, per al conferenciant el client és "el plat fort de l’empresa" i la recepta del bon venedor és aquella que conté com a ingredients principals no tant l’agressivitat com "la integració de la gestió i la utilització del coneixement"
Segons Valls, en l’actualitat la disciplina es basa en l’anomenat màrqueting emocional, que es resumeix en l’afirmació: Tinc un client, com puc ajudar-lo? "S’ha d’oblidar la idea de vendre. Els clients s’han de gestionar, fer-los-hi un seguiment diari, vendre’ls-hi futur", apuntava.
Valls també va recalcar que actualment la venda "no es basa únicament en els venedors o comercials sinó que és un procés transversal i això s’oblida". Segons l’expert, aquesta manca de coordinació entre els diversos departaments de l’empresa que tenen algun contacte amb el client té com a conseqüència "una mena de geografia empresarial de regnes de taifes on tothom parla amb el client però no hi ha cap tutor", assegurava.
Per a Valls, una altra problemàtica pròpia de les pimes és que quan es parla de mercat "se suposa més que no pas se sap". Per això, Valls demana que les empreses facin un esforç per fugir del dia a dia i trobar temps per reflexionar i elaborar una estatègia de màrqueting sobre dades reals, que els ajudi a "reinventar el seu futur".

Edicions locals