El llibre 'Caminar quiet', d'Àlex Letosa, dóna les 10 claus per a l'èxit educatiu
El llibre d'Àlex Letosa aporta un catàleg amb el qual les famílies i els professionals es poden autoavaluar
Professional a Mollet, al centre Camina –psicologia, logopèdia i educació–, i veí de Sant Fost durant molts anys, Àlex Letosa va presentar dimarts el seu primer llibre a la biblioteca de Can Mulà, a Mollet.
Es tracta de Caminar quiet, "un oxímoron", com va recordar la traductora Míriam Farelo, que conduïa l'acte. Letosa va explicar que l'objectiu del llibre és "donar eines a les famílies i a la gent del món de l'educació per afrontar l'educació amb els fills i filles". I tot plegat seguint 10 punts "que garanteixen l'èxit educatiu", segons l'autor.
Un dels punts principals és la gestió del temps: "sense ser-hi present no es pot educar". Però també va destacar "els estils educatius, si ets bon model de cara als teus fills i filles i com estic jo com a adult". Sobre aquest darrer aspecte, Letosa assegura que "si tu com a adult no estàs bé, és difícil que els teus fills o els teus alumnes puguin estar-ho".
Destaca del llibre que pot servir perquè el lector pugui autoavaluar-se: "cada capítol té al començament una autoavaluació, així que t'autoavalues, llegeixes el capítol i després veus aquella avaluació que havies fet i te la pots replantejar". Al final del llibre "et pots fer una idea de quins són els teus punts forts i els teus punts febles, i com abordar els punts febles".
La característica principal del llibre és que parteix de fets científics, barrejats amb l'experiència personal de l'autor –com a pare de tres fills– i com a professional –enguany fa 20 anys que es dedica al món de l'educació.