Comencen les obres de l'estació de la línia R8 a Santa Perpètua

L'estació permetrà enllaçar el municipi amb la Universitat Autònoma de Barcelona

Societat

Localització on es construirà la nova estació
Localització on es construirà la nova estació | Aj. Santa Perpètua

Les obres de la nova estació de Renfe de Santa Perpètua de la Mogoda han començat aquesta setmana. La Unió Temporal d'Empreses (UTE) Contratas Vilor S.L. – Petrucco S.A. és l'encarregada de construir aquest equipament de Renfe al qual hi pararan trens de l'R8 de Rodalies Barcelona -línia que connecta els dos vallesos sense passar per Barcelona- i que s'ubicarà a la zona de Granja Soldevila.

L'obra que donarà servei als barris de Can Taió i Can Folguera, tindrà un cost d'1.786.135 euros i el termini d'execució serà de 9 mesos. L'estació comptarà amb un edifici de viatgers a la zona de vestíbul on també s'hi ubicarà el Punt d'Atenció al Viatger, les màquines d'autovenda i el control d'accessos, un pas inferior de connexió entre andanes, sistemes d'Informació al viatger, ascensors i marquesines. A banda, l'obra també consistirà en la urbanització dels accessos a l'estació o el recreixement, repavimentació i encaminaments de la zona.

Actualment, Santa Perpètua compta amb una estació de rodalia de l'R3 que permet enllaçar la població amb Barcelona en un temps de viatge de 16 minuts. Amb aquesta nova estació s'oferirà a Santa Perpètua connexions amb les línies R2 nord a Mollet Sant Fost i Granollers Centre, amb la línia R7 a la Universitat Autònoma de Barcelona a Cerdanyola, així com amb la línia R4 a les estacions de Castellbisbal i Martorell. L'estació es trobarà a quasi 30 minuts del centre de la Llagosta caminant i a quasi 20 minuts amb transport públic.

El concurs públic es va llençar el 21 de maig de 2018 i s'hi van presentar 13 empreses. En aquell moment es va estimar que el preu de l'estació seria de 2.529.882,46 euros. La UTE guanyadora del concurs, per tant, hauria rebaixat en quasi 800.000 euros l'oferta inicial, però Renfe explica que aquesta rebaixa és normal sempre que l'empresa compleixi adequadament tots els termes de l'acord.

Mentre Contratas Vilor  és una firma valenciana especialitzada amb obra civil pública i privada a l'Estat espanyol, Petrucco es centra en les obres ferroviàries i ha dut a terme projectes a Qatar o Itàlia.

Segons indica la Generalitat, aquesta construcció s'emmarca dins el pla d'estacions de la Renfe que el govern espanyol està duent a terme a Rodalies de Barcelona i que té un pressupost total de 100 milions d'euros. En total es volen millorar o construir 39 estacions de l'àrea de transports

Edicions locals