Alstom crearà 150 llocs de treball a Santa Perpètua per fabricar els nous combois del metro de Barcelona

L'empresa francesa ha signat el contracte amb TMB per valor de 268 milions d'euros

Economia

Foto de família durant la presentació dels nous trens del metro de Barcelona
Foto de família durant la presentació dels nous trens del metro de Barcelona | FOTO: Lluís Sibils

Redacció / ACN

Alstom Espanya fabricarà 42 trens nous per a la xarxa de metro de Barcelona a la planta de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental). L'empresa francesa i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han firmat el contracte per al disseny, la fabricació i la posada en marxa dels nous metros que circularan per les línies 1 i 3 del suburbà barceloní, un encàrrec que suposarà la contractació d'unes 150 persones.

En total, TMB invertirà 268 milions d'euros en el nou material, un encàrrec que suposarà la creació de 150 llocs de treball directes a la fàbrica de Santa Perpètua de Mogoda. Els primers trens s'entregaran el 2021 i la resta progressivament al llarg de l'any següent.

El president i conseller delegat d'Alstom a l'Estat, Antonio Moreno, ha remarca que l'encàrrec de TMB suposarà la creació de 150 llocs de treball "de qualitat" a la planta de Santa Perpètua de Mogoda, que es traduiran en 750.000 hores de càrrega de treball a la fàbrica. Moreno ha afegit, a més, que la planta del Vallès ja treballa al 100% amb comandes d'arreu del món, com per exemple Sidney Qatar o Dubai, entre d'altres.

Característiques dels nous trens

Els nous trens comptaran amb sensors als combois amb l'objectiu d'anticipar-se a les incidències, retirar el tren afectat si cal i reincorporar-lo de nou a la xarxa sense que el servei es vegi afectat. Els nous combois també permetran als passatgers tenir informació en temps real sobre què està passant i determinar la informació que es vol transmetre als usuaris, a més de la possibilitat que el tren pugui ser pilotat des del centre de control en cas de necessitat. "Els viatgers admeten que es produeixi una incidència però no admeten no estar informats i què s'està fent per no resoldre-la", ha assenyalat aquest dimecres el director de la planta de Santa Perpètua de Mogoda, Miguel Angel Martín. Pel que fa l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda –Barcelona compta amb més del 90% de les estacions adaptades- els usuaris podran saber si la zona reservada del vagó està ocupada i si n'hi ha de disponibles en altres parts del comboi.

Un altre dels criteris que seran prioritaris en la fabricació dels nous trens serà l'eficiència energètica minimitzant el consum mitjançant una reducció del pes dels trens o una il·luminació i climatització més eficient, per exemple, en funció del nombre dels passatgers que hi ha al tren. A més, els nous trens recuperaran un major percentatge d'energia a través de la frenada. Quant als materials amb els què estaran construïts, Martin ha assegurat seran reciclables en el 96,1% al final del seu cicle de vida.

Edicions locals