AMAM engega un festival de música amb artistes de Mollet i del Vallès Oriental

Els concerts es poden gaudir mitjançant directes d'Instagram durant tota aquesta setmana

Cultura

El molletà Pele MacLeod, que ja ha fet algunes actuacions a Instagram durant el confinament, serà un dels participants en el festival d'AMAM
El molletà Pele MacLeod, que ja ha fet algunes actuacions a Instagram durant el confinament, serà un dels participants en el festival d'AMAM | Pele MacLeod

L'entitat molletana AMAM ha organitzat un festival de música a Instagram per a aquesta setmana. Es diu #AMAMHomeFestival i consisteix en concerts d'una hora fent un directe des del perfil d'Instagram dels artistes.

L'objectiu d'aquest festival és mostrar artistes locals i de la comarca, independentment de què siguin col·laboradors de l’entitat o no. L’#AMAMHomeFestival va començar dilluns i en principi finalitzarà diumenge. Tanmateix, segons quina acollida tingui, potser s'amplia una setmana més.

Els concerts són a les 18 h entre setmana, i dissabte i diumenge hi haurà una doble sessió a les 12 h i a les 18 h. Per ordre d’actuació, els artistes que han participat i que hi participaran durant la setmana són: Isaac Giménez (cantautor), Oriol de Haro i Victor Pulido (guitarrista i poeta), Guillem León (cantautor), Edu Perro (cantautor), Yaneisy Marínez (cantant i compositora), Pele Macleod (cantautor), Ona MN (cantautora), Natalia Díaz (cantant), Olga de Miami (grup de rock espanyol).

#AMAMdesdecasa, el primer projecte

El festival és el segon projecte de l'entitat durant el confinament. El primer va ser l'#AMAMdesdecasa, amb entrevistes i amb mostres artístiques de diverses disciplines. "La idea de fer un festival per Instagram va ser de les primeres a sorgir a l’inici del confinament, però com que hi havia moltes iniciatives semblants, ens volíem diferenciar d’alguna manera i per això vam fer entrevistes", expliquen des de l'entitat, i hi afegeixen: "L’objectiu era fer conèixer els artistes que formen part d’AMAM i als amics de l’entitat".

Des d'AMAM ho valoren com "un èxit" que "va sorgir de manera espontània i sense marcar-nos uns objectius de públic", que ha acollit una mitjana d'uns 60 espectadors diaris, "bastants més dels que esperàvem".

Amb aquesta iniciativa han vist que "oferir contingut cultural per Instagram arriba a molta gent", i per aquest motiu estan valorant la possibilitat de "continuar fent directes un cop finalitzi la quarantena, ja que no sabem quan podrem tornar a organitzar esdeveniments com concerts o cinefòrums".

De fet, consideren que moltes altres entitats també s'ho plantejaran, "perquè per desgràcia els pronòstics per reprendre les activitats culturals presencials no són gaire esperançadors".

'Resistiré' també arriba a l'entitat

D'altra banda, els socis d'AMAM han gravat un vídeo amb la cançó Resistiré per donar suport a la iniciativa solidària de Warner Music Spain i Cadena100 en la seva recollida de fons destinada a la lluita contra la Covid-19.

Edicions locals