Dispositius especials de la Policia Municipal pel desconfinament dels menors
Es reforçaran els controls al nucli urbà i a Gallecs i es faran patrullatges amb bicicleta
La Policia de Mollet realitzarà dispositius especials per assegurar el compliment del desconfinament parcial dels menors de 14 anys que podran sortir una hora al dia a partir de diumenge.
Els dispositius es faran tant en franja de matí com de tarda–vespre, per informar i per vetllar pel compliment de les condicions que s’han establert per aquest desconfinament. Els controls de la Policia Municipal s’incrementaran tant al nucli urbà com a l’espai rural de Gallecs i es potenciaran les patrulles amb bicicleta. La Policia comptarà amb el suport dels voluntaris i les voluntàries de Protecció Civil de Mollet.
L'Ajuntament recorda que la normativa fixada pel govern de l’Estat permet la sortida durant una hora, entre les 9 del matí i les 9 del vespre, tot i que el consistori recomana evitar les hores en què hi pugui haver una major concentració de gent.
Les passejades no poden anar més enllà d’un radi d’un quilòmetre del domicili habitual, en tot moment cal mantenir la distància de seguretat fixada entre el metre i mig i els dos metres i evitar el contacte amb altres menors.
Les persones que visquin a menys d’un quilòmetre podran passejar per Gallecs i els Pinetons, però el temps total de la passejada haurà de ser 1 hora. Poden fer ús de les seves joguines, però no es pot fer ús dels parcs infantils, ni dels parcs públics que estan tancats.
Pel que fa a la distància de seguretat, els i les menors podran fer aquestes passejades en companyia d’un adult amb qui convisqui i, per tant, es permet la sortida d’una persona que faci d’acompanyant que no sigui el seu progenitor o progenitora. També es permet que les sortides es puguin fer amb tres menors alhora sempre que convisquin conjuntament i no podran sortir nens i nenes en quarantena o amb símptomes de la Covid-19
L’Ajuntament de Mollet recorda que no es podrà fer ús dels parcs infantils i que s’ha de mantenir la distància de seguretat per evitar la propagació del coronavirus. L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, insisteix a demanar als pares i les mares, que siguin "especialment curosos en el compliment de la normativa. Estem avançant molt, però ara no podem fer cap pas enrere. Junts ens en sortirem”.