Helena Rabal guanya el tercer premi del concurs de disseny Apolda

La dissenyadora molletana ha presentat la col·lecció 'BNT_DNT'

Cultura

Col·lecció 'BNT_DNT', d'Helena Rabal
Col·lecció 'BNT_DNT', d'Helena Rabal

La molletana Helena Rabal, Graduada en Disseny de Moda per l’Escola Superior de Disseny (ESDi) ha guanyat el tercer premi en l’última edició del concurs europeu de nous dissenyadors Apolda European Design Awards (Alemanya), valorat en 5.000 euros.

La col·lecció BNT_DNT (Been There, Done That) d’Helena Rabal va convèncer el jurat amb una temàtica basada en els àmbits de l’arquitectura i el turisme, que dibuixa una possible reflexió sobre l’individu en la societat globalitzada i la manera de relacionar-se amb ella. Segons Andrea Karg, membre del jurat, “la situació actual ha donat a la col·lecció un efecte explosiu”.

Dolors Giró, responsable de l’Àrea de Moda de l’Escola Superior de Disseny (ESDi), destaca de la col·lecció “l’estudi d’unes cuidades fornitures (tancaments, fermalls...), així com el treball tipogràfic a nivell d’estampacions i d'etiquetatge sobre la peça”.

Helena Rabal

Per la seva banda, Rabal presentava així la seva candidatura al concurs: “A més de la moda, l’arquitectura és un altre camp que realment em fascina perquè combina creativitat i tecnologia. M’inspiren els dissenyadors que treballen amb materials funcionals i combinen roba esportiva i roba urbana per a crear un nou look. El disseny gràfic és una altra font important d’inspiració, ja que no pots tenir roba esportiva i roba urbana sense ella. La meva col·lecció dóna una mirada crítica a les formes modernes de turisme”.

Per a la molletana, “guanyar el tercer premi va ser una sorpresa realment molt gratificant a nivell personal i professional. Veure com el teu concepte i disseny no sols s’entén i agrada, sinó que a més és reconegut, és increïble”.

Enguany s'han presentat 29 col·leccions de graduats de moda de 15 universitats de 10 països diferents. Amb la crisi sanitària, però, l’organització del concurs va decidir presentar de manera online les col·leccions a través de les seves xarxes socials i comunicar també d’aquesta forma els guanyadors.

Edicions locals