ADIF publica el projecte constructiu pel desdoblament de la línia R3, entre Parets i la Garriga

S'ha obert un període perquè els propietaris afectats per les expropiacions facin les al·legacions pertinents

Societat

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha publicat el projecte constructiu pel desdoblament de la línia R3, entre les estacions de Parets i la Garriga. Aquest document concretament preveu desdoblar 17 quilòmetres de la via.

Per portar-ho a terme, caldrà enderrocar i posteriorment substituir el pont de la BV-1604 de Parets o el túnel d’Esteve de Montmeló, entre d'altres. En aquests dos municipis, a més, es faran desenes d'expropiacions. Concretament en seran 23 a Parets –quatre de les quals són propietat de l'Ajuntament paretà– i a Montmeló es faran 33 expropiacions –deu de les quals són del consistori montmeloní–.

L'expropiació de les finques incloses en el document, segons Adif, és necessària per a l'execució de les obres. En total són més de 300 les finques que es veuen afectades per les expropiacions, a banda d'altres que patiran una ocupació temporal mentre durin les obres.

Amb la publicació del projecte constructiu, Adif ha obert un període perquè els propietaris afectats puguin presentar les seves al·legacions. Això suposa un pas endavant, ja que un cop aprovat definitivament el projecte de la doble via i la nova electrificació, estarà molt més a prop l'adjudicació i l'inici de les obres.

Treballant per una estació de tren moderna

La regidora d'Urbanisme de Parets, Rosa Martí, ha manifestat la satisfacció del govern local perquè "amb aquesta acció ja veiem que el projecte per fi arrenca i esperem que aviat sigui una realitat". Un altre projecte que espera que es pugui portar a terme pròximament és la construcció d'una estació de tren moderna i adaptada a les necessitats actuals, com ja li van expressar Martí i l'alcalde, Jordi Seguer, a la Presidenta d'Adif en una trobada que van tenir a Madrid.

Des de l'Ajuntament paretà s'ha demanat a Adif que contempli la possibilitat que els murs de contenció que s'hauran de construir en el nou pas superior siguin prou resistents per habilitar un espai d'aparcament, aprofitant la zona que quedaria entre el carrer Prat de la Riba i l'avinguda de Catalunya, amb l'objectiu de crear llocs d'estacionament i millorar el pas i els accessos a l'estació.

Edicions locals