L'Hospital de Mollet amplia un 25% la dotació de llits per donar resposta a l'increment d'ingressos per la Covid
El centre torna a traslladar l'atenció als parts, en aquest cas a Granollers o Sabadell
Els ingressos per Covid a l'Hospital de Mollet continua incrementant-se. Aquest dimecres, el centre sanitari tenia 72 persones ingressades amb Covid-19. Respecte a la setmana passada, s’han donat 29 altes, amb un total de 637 des de l'inici de la pandèmia, i hi ha hagut 4 defuncions en els últims set dies.
Segons dades de la Generalitat de Catalunya, el risc de rebrot al Baix Vallès segueix augmentant i ja ha superat els 1.100 i la taxa de contagi (Rt) és d’1,5. Malgrat la situació epidemiològica, fonts de l’Hospital afirmen que el centre ha pogut mantenir l’activitat quirúrgica i de consultes externes tot i que ha pres algunes mesures concretes per poder donar una millor resposta a la situació sanitària actual.
L’activitat quirúrgica de l’hospital i de consultes externes es manté i se segueix recuperant activitat endarrerida durant la passada primavera. "Si és necessari, es prioritzaran cirurgies majors ambulatòries", apunten des de l'Hospital.
S’ha ampliat un 25% la dotació de llits, concretament a les Unitats 2 i 3 d'hospitalització, on es concentra l’activitat Covid.
L'Hospital manté les restriccions d’accés a l’hospital a acompanyants i visites anunciades la setmana passada, exceptuant els menors i les persones que necessitin acompanyant per motius específics. A més, es redueix l’horari d’hospital de dia a les tardes i d’hospital a domicili.
Aquestes mesures estaven previstes en el Pla de Contingència operatiu des de primers d’octubre, que ahir va ratificar el Patronat de l’FSM en una reunió extraordinària celebrada online per tal de fer seguiment de la situació epidemiològica i donar suport a les mesures contemplades al pla.
Per altra banda, l’atenció al part de l’Hospital de Mollet s’atendrà de forma temporal a l’Hospital Universitari Parc Taulí de Sabadell o a l’Hospital General de Granollers respectivament segons si el pacient procedeix del Vallès Oriental o Occidental.
Aquesta mesura, promoguda pel Servei Català de la Salut, busca concentrar els parts en determinats hospitals davant l’augment gradual de casos de la Covid-19 de les últimes setmanes en tot el territori.
L’Hospital de Mollet mantindrà les consultes pel control de la gestació (ecografies i seguiment de l’embaràs) i les urgències d’Obstetrícia, Pediatria i Ginecologia.
Monràs demana més recursos per a l'Hospital i els CAP
Amb aquestes dades sobre la taula, l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, es va posar en contacte ahir amb responsables del departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per demanar-los “més mesures per a Mollet per poder frenar aquesta corba que, cada dia, ens dona un ensurt a primera hora del matí i que ens comença a posar en escac, tant a primària com a l’Hospital, i més recursos econòmics i de personal per a l’assistència primària, que està absolutament col·lapsada, com també per a l’Hospital, per no tornar-nos a trobar en la mateixa situació que el mes de març”.