Mollet dona llum verda al desenvolupament del sector industrial de Can Prat

El ple aprova el Pla de Millora Urbana de 134.000 metres quadrats de la pastilla entre el carrer indústria i la masia de Can Prat

Economia

Mollet dona llum verda al desenvolupament del sector industrial de Can Prat
Mollet dona llum verda al desenvolupament del sector industrial de Can Prat

Laura Ortiz

El ple de dilluns aprovava provisionalment el Pla de Millora Urbana (PMU) del sector de Can Prat, una de les últimes grans peces per desenvolupar pel que fa al sector industrial i econòmic de la ciutat, i que haurà de ser aprovat definitivament per la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat.

El sector inclòs en aquest PMU abraça la pastilla delimitada des de la riera del darrera del carrer Indústria fins a l'alçada del restaurant Can Prat, que queda exclòs, i entre la línia de ferrocarril Barcelona-França i l'autopista C-33. En concret, 134.720,84 metres quadrats de superfície, destinats a activitat industrial (20% del sostre) i d'ús terciari (80%).

El PMU preveu una reserva de 10.906 metres quadrats d'espais lliures i protegeix els plataners d’ombra de l’avinguda de Can Prat. Tot i que no és un bé protegit pel catàleg de patrimoni, la voluntat dels propietaris és mantenir, també, la nau de l'antiga fàbrica Fredenhagen Ibérica, una mostra de l'arquitectura industrial dels anys 60 i 70. Pel que fa a la mobilitat, el PMU preveu la connexió amb els dos sectors adjacents, la Teneria Can Prat Nord, i estableix un nou sistema viari perimetral en el mateix sector.

Segons les previsions municipals, la Comissió d'Urbanisme hauria d'aprovar definitivament el pla en el termini de tres mesos i el desenvolupament de la zona podria veure la llum en uns dos anys.
Per al govern municipal, l'aprovació del PMU "suposa més de 130.000 metres quadrats d’activitat econòmica i de serveis a la ciutat, el que significa més oportunitat de feina i de noves empreses i serveis", deia Mireia Dionisio, regidora coordinadora de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic i Urbà, Sostenibilitat i Habitatge.

El PMU començava a caminar la primavera del 2019, després que els propietaris del sector presentessin el pla a l'Ajuntament perquè n'iniciés la tramitació. Un cop passat el període d'exposició pública, el ple ha aprovat diverses al·legacions, algunes de les quals presentades per Cs. Entre aquestes, la creació d'una entitat de conservació estable durant un termini de cinc anys, que "vetlli perquè les obres que en el seu dia s'executin, es facin de forma correcta i que amb posterioritat el seu manteniment sigui òptim", expliquen des de Cs, qui també ha proposat un estudi de previsió de gestió de possibles residus enterrats a la zona, per tal, entre altres, d'evitar els impactes nocius mediambientals.

Veus contràries

L'aprovació es tirava endavant amb el vot en contra d'Ara Mollet ERC MES, que considerava que l'Ajuntament havia estat "poc ambiciós" amb el desenvolupament d'aquest espai. "El govern hauria d'haver treballat prèviament amb els propietaris, ser proactius perquè s'hi instal·lessin indústries tecnològiques i de valor afegit", considerava Marta Vilaret, d'Ara Mollet, qui aventurava: "El més probable és que acabi sent un polígon amb naus logístiques que no aporta valor afegit perquè la ciutat sigui puntera", deia. La regidora també criticava les poques càrregues urbanístiques que preveu el pla. "El sector no contribuirà a la millora de les connexions i els enllaços. Estan previstes rotondes però no estan lligades al desenvolupament de Can Prat", un problema, segons Vilaret, perquè el desenvolupament del sector farà créixer la mobilitat però potser les rotondes encara no estaran construïdes.
Vilaret concloïa: "Aquest PMU és una oportunitat perduda perquè mor un espai que podia ser palanca de transformació".

El pla s'aprovava amb el vot a favor de PSC, Podem, Junts i Cs, l'abstenció de Mollet en Comú i el vot en contra d'Ara Mollet.

Edicions locals