La idoneïtat sobre el 4rt Cinturó divideix el plenari molletà

PSC, Cs i Junts tiren enrere una proposta contra el projecte d'infraestructura presentada defensada per Mollet en Comú, Ara Mollet i Podem

Política

La manca de consens sobre la idoneïtat de la construcció del 4rt Cinturó entre Terrassa i Granollers s'ha tornat a evidenciar a nivell molletà. El ple de dilluns rebutjava una moció presentada per Mollet en Comú contra aquesta infraestructura, gràcies als vots de PSC, Cs i Junts per Mollet.

Divendres passat, el Govern català publicava al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el document definitiu del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), que proposa unes 70 actuacions per assolir una mobilitat més sostenible, eficient i segura, amb la promoció del transport públic i dels modes no motoritzats com a principals aspectes. Amb tot, el PEMV no preveu explícitament el tancament de Ronda del Vallès (4rt Cinturó) en el tram Terrassa-Granollers, un traçat que no compta amb consens al territori.

Aquesta discrepància, també a nivell local, es va tornar a palesar dilluns en el ple de Mollet, amb el rebuig d'una moció presentada per Mollet en Comú i esmenada per Ara Mollet, en què es reclamava al Govern de l'Estat que desestimi el projecte de 4rt Cinturó, per, entre altres, l'amenaça que suposa a espais naturals de la comarca.

No és el primer cop que es parla sobre aquest projecte de carretera al plenari molletà i les posicions dels partits, ja definides per endavant, ens van refermar. El debat va evidenciar les dues postures contraposades: comuns, Ara Mollet i Podem defensen una millor connexió entre els vallesos potenciant el transport públic i consideren que una nova carretera "suposarà més emissions contaminants perquè està demostrat que cada carretera que es construeix s'acaba omplint de vehicles", deien. "No és una alternativa sostenible i menys en un marc d'emergència climàtica com el que vivim", deia Marian Escribano, de Mollet en Comú.

En canvi, PSC, Cs i Junts es mostren favorables a la infraestructura "sempre que no passi per Gallecs", deien els socialistes, i consideren que el 4rt Cinturó tindria "un impacte ambiental positiu per a Mollet perquè descongestionaria de trànsit l'AP7 i suposaria menys contaminació a l'entorn de la ciutat". A més, plantegen que el 4rt Cinturó seria compatible amb la demanda d'una millora del transport públic. "Cal millorar la connexió entre vallesos per carretera i per tren i ca impulsar les dues solucions", deia la socialista Mireia Dionisio.

En aquest sentit, la portaveu d'Ara Mollet, Marta Vilaret, responia que "la inversió en infraestructures és la que és i no es pot fer tot, per això cal prioritzar el transport públic". Sobre la reducció d'emissions, tant comuns com Ara Mollet consideraven que és "una fal·làcia". "No hi haurà menys contaminació sinó que es traslladarà a un altre lloc de la comarca", lamentaven.

Millorar les connexions amb Barcelona

D'altra banda, el ple sí va tirar endavant una altra proposta sobre mobilitat presentada per Cs Mollet. En aquest cas, la moció reclama la millora de les connexions interurbanes de Mollet, principalment amb Barcelona, amb actuacions sobre les línies de Rodalies R2 i R3, principalment pel que fa al desdoblament d'aquesta última. "Si s'eliminen espais per al vehicle privat cal aportar solucions amb un transport públic de qualitat", deia el portaveu del partit taronja, Iván Garrido, qui, a més, reclamava una "una millor coordinació entre administracions per aconseguir els objectius mediambientals que s'hi persegueixen". La moció va ser aprovada per unanimitat.

Edicions locals