Kubica, Ye i Deletraz brillen a les 4H de Barcelona amb el Team WRT

El Team WRT, el Panis Racing i el United Autosports han copat el podi de la primera cursa del 2021 del Circuit

Esports

Kubica, Ye i Deletraz brillen a les 4H de Barcelona amb el Team WRT
Kubica, Ye i Deletraz brillen a les 4H de Barcelona amb el Team WRT | Circuit de Barcelona-Catalunya

Les European Le Mans Series han exhibit un gran espectacle a la pista del Circuit de Barcelona-Catalunya aquest cap de setmana. El Circuit, que es presentava com a escenari inaugural de la temporada, ja ha triat als primers líders de l'any després de la disputa de les 4H de Barcelona, una cursa amb tota mena de sorpreses.

El certamen de resistència ja pot destacar Robert Kubica, Louis Deletraz i Yifei Ye com primers classificats del campionat, tant de la general com de la categoria LMP2. Tots ells, enrolats al Team WRT, han protagonitzat un paper magistral, amb una gran astúcia que s'ha demostrat des dels primers compassos de la prova, i amb un currículum que també els avala en el món de la competició.

No ho tenien complicat, i és que partien des de la segona línia de la graella, en paral·lel amb el G-Drive Racing (Roman Rusinov, Franco Colapinto, Nyck de Vries). Aquest últim, amb un primer esprint a càrrec de Roman Rusinov, no ha trigat molt a perdre la posició d'honor. Abans d'això, just després de la sortida, les dues unitats del United Autosports es tocaven, deixant la composta per Job Van Uitert, Nicolas Jamin i Manuel Maldonado sense opcions de victòria.

Amb el Team WRT instal·lat en la primera plaça, la segona passava del G-Drive Racing al United Autosports amb Phil Hanson, Jonathan Aberdein i Tom Gamble. Mentrestant, hi havia un conjunt que protagonitzava la seva particular lluita en l'ascens de posicions. Es tracta del Panis Racing, que recuperava els llocs perduts en la sortida. L'actuació de Julien Canal, William Stevens i James Aubry ha estat excel·lent, tant que vista la tercera hora de la competició se situaven segons, posició que han acabat signant, en detriment del United Autosports, que ha estat tercer. A més, Gabriel Aubry semblava anar retallant distàncies amb el líder, Robert Kubica, encara que al final no ha pogut superar-lo per l'avantatge amb el qual comptava.

En el focus d'atenció, així i tot, ha estat l'equip que partia primer i que s'ha quedat a les portes del podi, el G-Drive Racing. Prop de l'hora i mitja de la prova, aquest ha rebut un drive through com a penalització per no respectar el procediment de sortida i causar problemes en la graella. Aquesta sanció l'ha complert Franco Colapinto en el seu relleu, quan rodava tercer. En sortir, Colapinto feia una virolla mentre lluitava en un grup nombrós. Malgrat tots els contratemps i arribar a rodar en la setena posició, l'equip de la pole ha sabut recompondre's. L'equip Ultimate ha tancat el top 5 amb Matthieu Lahaye, Jean-Baptiste Lahaye i François Heriau.

COOL Racing s'imposa en la categoria LMP3

En la categoria LMP3, encara més inesperada ha resultat la victòria del COOL Racing. Aquest, format per Nicolas Maulini, Matthew Bell i Niklas Kruetten, ha anat treballant sense pressa. Al principi tancaven el top 5, però en l'equador de la prova ja entraven en posicions de podi, fins a assegurar la victòria cap al final.

Sobre el paper, els LMP3 han tingut un líder diferent en les classificacions de cadascuna de les hores. El ball de posicions ha estat constant i les estratègies de parades molt diferents. En tot aquest caos, l’RLR MSport (Mikael Benham, Alex Kapadia, Malthe Jakobsen) ha estat el segon classificat, seguit de l'Inter Europol Competition (Martin Hippie, Ugo de Wilde, Julien Falchero).

En l'altra cara de la moneda, el United Autosports (James McGuire, Duncan Tappy, Andrew Bentley). De poc li ha servit partir des de la pole, ja que en aquesta primera cursa de l'any només ha pogut ser desè de la seva categoria.

Miquel Molina guanya a casa amb els LMGTE

Més que content ha d'estar Miquel Molina, i és que el català, juntament amb Matteo Cressoni i Rino Mastronardi, ha pujat a l’esglaó més alt del podi, representant l'equip Iron Lynx. Des dels inicis, el conjunt ha pres el comandament i, encara que l'ha perdut en diverses ocasions, especialment després de les primeres parades, la pressió no ha pogut amb ells.

Proton Competition (Christian Ried, Jaxon Evans, Gianmaria Bruni), l'equip que es va fer amb la pole ahir, ha pressionat durament, encara que al final s'ha conformat amb la plata. El bronze ha acabat pertanyent a Spirit of Race, amb Duncan Cameron, Matthew Griffin i David Perel.

D'aquesta manera, l'única categoria amb pluralitat de marques, la dels GT, ha tingut un domini gairebé absolut amb Ferrari, representat pel Ferrari F488 GTE EVO del primer i del tercer classificat.

Edicions locals