L'Ajuntament de Mollet habilitarà un telèfon per denunciar casos d'assetjament i agressions sexistes durant la festa major

El número del Punt Lila, que també tindrà WhatsApp, funcionarà de 20 a 24 h durant els quatre dies de la programació festiva

Societat

L'Ajuntament de Mollet habilitarà un telèfon per denunciar casos d'assetjament i agressions sexistes durant la festa major
L'Ajuntament de Mollet habilitarà un telèfon per denunciar casos d'assetjament i agressions sexistes durant la festa major

El Punt Lila d'aquesta Festa Major disposarà d’un número de telèfon per incidències i consultes relacionades amb l’assetjament, l’abús o les agressions sexistes i LGTBIfòbiques. És el 616 777 607 i atendrà trucades i missatges de WhatsApp. Funcionarà de 20 h a 24 h durant els quatre dies de Festa Major.

La carpa del Punt Lila fixa es tornarà a ubicar al parc de Can Mulà, com l’any 2019, i un equip itinerant recorrerà els diversos actes. Serà la segona Festa Major amb Punt Lila.

El Punt Lila té per objectiu sensibilitzar, prevenir i actuar contra les agressions sexistes i LGTBIfòbiques durant els dies de Festa Major. Els professionals del Punt Lila, degudament identificats, atendran consultes i incidències i faran una campanya de difusió repartint material informatiu i targetes amb el número de telèfon. El lema de la campanya és Mollet, lliure de sexismes i Si et passa a tu, jo no passo. La coordinació amb la Policia Municipal i els Mossos d’Esquadra serà diària per valorar i planificar les jornades.

En cas que una algú s'adreci al Punt Lila per una agressió, hi haurà una tasca d’acompanyament a la persona, preservant la seva intimitat i oferint-li un espai de seguretat. Li explicaran que pot interposar una denúncia a la policia i l’informaran dels recursos i entitats que té al seu abast. L'equip del Punt Lila també tindrà com a objectiu detectar actituds masclistes o violències durant la Festa, i avisarà els cossos de seguretat en cas que sigui necessari.

Serà la segona vegada que funciona aquest servei a Mollet, ja que l'any passat no hi va haver Festa Major a causa de la pandèmia.

3.000 consultes

El Punt Lila de la Festa Major del 2019 va atendre unes 3.000 persones, una xifra que inclou les persones a qui se’ls va fer arribar informació del servei i persones que hi van acudir per alguna incidència.

L’experiència de 2019 es va valorar amb un alt grau d’assoliment dels objectius plantejats, sobretot per la tasca de sensibilització a la ciutadania i perquè el Punt Lila es va convertir en un referent contra situacions i actituds sexistes.

Edicions locals