La Generalitat començarà aquesta setmana el desmuntatge del peatge de la C-33

El Govern ha adjudicat el manteniment dels trams de la C-32 i C-33 per un import de 8,4 milions d'euros fins al març vinent

Societat

Un cop alliberat el peatge de la C-33, la Generalitat té previst iniciar el desmuntatge de les cabines de la barrera de la Llagosta aquest mateix dimecres. Així ho han confirmat fonts del Departament de Territori, que han explicat que aquest desmuntatge es farà per fases "per incidir el mínim possible en el trànsit".

L’inici del desmantellament de la barrera, que ha de començar demà mateix, preveu primer el desmuntatge dels serveis i la senyalització de limitació de velocitat a 30 km/h. Aquesta primera fase, que habilitarà el pas lliure de tres carrils per sentit, tindrà una durada d'unes sis setmanes.

Aquests treballs de desmuntatge de les cabines i senyalització estan inclosos en el contracte que el Govern ha adjudicat per a les tasques de conservació integral dels trams de la C-32 i C-33, per un import de 8,4 milions d’euros, i que la Generalitat assumirà mitjançant els pressupostos de la Generalitat. Aquest contracte inclou les operacions, fins al març vinent, de vigilància i ajuda a la vialitat, de conservació i de programació, seguiment i control de 130 quilòmetres de la xarxa, corresponents a la C-32, Montgat-Mataró-Palafolls i a la C-33, Barcelona-Montmeló, així com les connexions amb la carretera N-II, i diversos ramals de connexió de la C-32.

Segons el Govern, els treballs inclosos en el contracte "permeten garantir unes condicions adequades per a la conducció en aquestes vies les 24 hores del dia/7 dies a la setmana i per respondre a qualsevol incidència". El contracte inclou la gestió i manteniment dels túnels i de les seves instal·lacions associades, de viaductes i altres estructures, dels elements funcionals de la carretera (ferm, drenatge, senyalització, barreres de seguretat, entre d’altres), la neteja, el manteniment de talussos i terraplens, la resposta a situacions d’emergència o la vialitat hivernal (neteja de neu o gel).

La previsió és que els costos de manteniment siguin d'uns 6 milions anuals –entre les dues autopistes de la Generalitat– i uns 15 milions extres cada cinc anys per al manteniment total amb asfaltatges.

Fluxos de trànsit

Un cop aixecada la barrera de la C-33, el Govern català preveu que el trànsit de vehicles es redistribueixi entre l'autopista –que ja serà gratuïta– i la C-17, que es descongestionaria. Si actualment, el trànsit es reparteix al 50% entre les dues vies, la previsió basant-se en estudis és que la C-33 absorbeixi un 70% d'aquest trànsit i la C-17, un 30%. Pel que fa a l’increment del trànsit a la C-33, des del Govern s’espera que sigui del voltant del 50% en el tram entre Mollet i Montmeló i del 60% en el tram entre Barcelona i Mollet.

 

 

 

Edicions locals