La Tramolla i l'Esbart Dansaire programen el primer cicle Tast d'Art

S'ofereixen tallers de cabaret, ukulele, improvisació guiada i teatre musical

Cultura

Sonia Jiménez, Cinta Moreno, Ferran Jiménez i Sergi Roldán
Sonia Jiménez, Cinta Moreno, Ferran Jiménez i Sergi Roldán

La Tramolla i l'Esbart Dansaire de Mollet van presentar dimarts a la tarda el primer cicle d'intensius d'arts escèniques a Mollet, anomenat Tast d'Art. Aquest programa de formacions artístiques, que es presenta com "un projecte cuinat conjuntament per als amants de les arts escèniques de la nostra ciutat", arrenca aquesta tardor, amb sessions els caps de setmana d'octubre i novembre a l'escola La Tramolla, però té la voluntat d'esdevenir un cicle que es programi els tres trimestres del curs acadèmic.

El director artístic de l'Esbart, Sergi Roldán, explicava que el context d'aturada de l'activitat a causa de la pandèmia ha acabat provocant aquesta programació: "Fa un any que l'activitat que tenim és baixa, per la Covid. Donant voltes sobre quines coses podríem fer, plantejàvem que la gent de l'entitat pogués provar altres disciplines artístiques". A partir d'aquí, fent un cafè amb el Ferran Jiménez (director de La Tramolla) van decidir unir esforços per tirar endavant aquest Tast d'Art. Roldán també destacava que aquesta és una idea per obrir l'Esbart una mica més "al poble i a altres entitats i llocs on es fa art a Mollet".

El primer trimestre hi haurà quatre tallers que giraran entorn de la música, la dansa i el teatre. Segons explicava Jiménez, "la proposta és organitzar cicles trimestrals d'arts escèniques que puguin interessar als públics de l'Esbart i de la Tramolla, així com al públic general de Mollet". "Farem un tastet de diferents coses, i ens barrejarem per veure què en surt de tot plegat", hi afegia.

L'acte, que va tenir lloc en una sala de La Tramolla –escenari dels Dijous Clandestins–, va comptar amb un "tastet de teca" a càrrec del Forn i Pastisseria Prat i del Restaurant PiTapes, així com d'una interpretació del Let it be a ukulele, a càrrec de la mestra Sonia Jiménez i la seva filla.

Els quatre tallers

El 9 d'octubre (de 10 h a 13 h) arrencarà el Tast d'Art, amb la iniciació al cabaret a càrrec d'Ester López. Ferran Jiménez explicava dimarts que serà la segona vegada que acullin aquest taller a La Tramolla, i de la primera en parla meravelles: "Ens va agradar tant i ens ho vam passar tan bé... És una proposta molt interessant, però també molt divertida".

Els dissabtes 16 i 23 d'octubre (de 10 a 12.30 h) tindrà lloc el taller d'iniciació a l'ukulele, amb la molletana Sonia Jiménez, qui explicava en l'acte que l'objectiu és "conèixer l'instrument, aconseguir tocar quatre acords bàsics i tenir les eines per tocar qualsevol cançó". Jiménez també farà els dissabtes 6 i 13 de novembre (de 10 h a 12 h) el segon nivell d'ukulele, "per aprofundir amb més acords i més repertori".

La ballarina i coreògrafa Vero Hernández serà l'encarregada de dinamitzar la sessió d'improvisació guiada del dissabte 20 de novembre (de 10 h a 13 h). En Sergi Roldán indicava que "encara que tu no hagis ballat mai a la teva vida, pots venir i trobar el teu moviment propi i amb quins moviments et sents còmode".

Per últim, el cap de setmana del 27 i 28 de novembre (de 10 h a 14 h) clourà tot plegat amb tècniques d'interpretació al teatre musical, a càrrec de la molletana Cinta Moreno. L'actriu, membre de la companyia de teatre i música La Copla de Wisconsin, apuntava en la roda de premsa que la sessió treballarà "com posar una cançó sobre escenari i que cantar no en sigui l'impediment". En aquest sentit deia que "el que sol passar és que quan estem pendents de cantar maco (al teatre musical), perdem de vista el més important, que és que hem vingut a explicar una història. Cantar provoca rigidesa i moltes pors, però intentarem treure tot això". A més, la formació comptarà amb l'acompanyament al piano de Guillem Cirera.

Les reserves es poden fer a info@latramolla.cat o mitjançant WhatsApp al 717 712 483, i els preus dels tallers van des dels 20 euros fins als 80.

Edicions locals