S'estrena l'aparcament tancat de bicicletes de l'estació de Mollet-Sant Fost

En la inauguració del mòdul, el govern ha avançat que treballen per posar-ne dos més el 2022

Societat

S'estrena l'aparcament tancat de bicicletes de l'estació de Mollet-Sant Fost
S'estrena l'aparcament tancat de bicicletes de l'estació de Mollet-Sant Fost

Aquest dimarts s'ha inaugurat el MolletBici, un aparcament tancat, públic i gratuït, situat al costat de l'estació de Rodalies de Mollet-Sant Fost i que té capacitat per a aparcar-hi 20 bicicletes.

L'horari de l'aparcament (de 6 h a 1 h) està adequat a l'horari de funcionament de l'estació de Renfe i l'objectiu és que fomenti l'ús "de mitjans de transport sostenibles com el tren; per això es posen al costat de les estacions, perquè tothom hi pugui deixar la bici i pujar al tren", ha explicat el regidor de Mobilitat, Juanjo Baños, qui ha esmentat que es busca que la bicicleta sigui un mitjà complementari o per pujar al tren i tornar a casa posteriorment (per als ciutadans de Mollet i l'entorn), o per anar de l'estació a la feina i per tornar-hi, per a aquelles persones que treballen a Mollet però hi venen en tren.

Per tot plegat, Baños ha remarcat: "No volem que sigui un aparcament continuat de bicicletes, perquè no tindria aquest paper de fer de pont entre la ciutat i el tren".

Per la seva banda, l'alcalde, Josep Monràs, ha assenyalat que espera "que se'n faci un bon ús" i ha demanat "civisme amb la utilització d'aquest espai". També ha destacat que no és un equipament que beneficiarà només Mollet: "Nosaltres sempre planifiquem la mobilitat, no des del concepte únicament de la ciutat, sinó des d'un concepte molt més territorial. Per això està col·locat on està col·locat, al costat d'una estació de Rodalies, on hi ha molta mobilitat de la ciutat i de fora de la ciutat".

A l'espera de dos nous aparcaments de bicicletes

Aquest és el primer MolletBici que s'hi ha instal·lat, però el govern ja ha avançat que pròximament n'hi haurà de nous. "La idea és posar un altre aparcament de bicicletes a l'estació de Santa Rosa i un segon a l'altra banda de l'estació de Mollet-Sant Fost. Esperem que l'any que ve es puguin posar aquests altres dos MolletBici", ha dit Baños.

Monràs també hi ha afegit: "Des de fa anys hem anat ampliant tot el recorregut d'espais per a la bicicleta i hem incrementat els espais on la bicicleta pot estar lligada correctament i amb seguretat". Tanmateix, tot i que pròximament es presentarà el Pla Director de la Bicicleta, ha puntualitzat que havent reduït la velocitat de tota la ciutat a un màxim de 30 km/h, "en alguns llocs ja no és del tot imprescindible aquest carril bici, perquè el carril bici acaba sent tota la ciutat".

Edicions locals