El Museu Abelló incorpora una nova obra, vinculada a la fàbrica Derbi

'Som un poble de botiguers' és obra del pintor valencià Messa, qui va treballar a la fàbrica de Martorelles

Cultura

Francesc Sempere i Securún amb l'obra feta pel seu pare, Messa
Francesc Sempere i Securún amb l'obra feta pel seu pare, Messa | Museu Abelló

El Museu Abelló amplia la seva col·lecció amb una nova peça del pintor valencià Francesc Sempere Fernández de Mesa, conegut amb el pseudònim de Messa (Albaida 1915-1996).

Es tracta d’una donació feta pel fill de l’artista, Francesc Sempere i Securún, de l’obra Som un poble de botiguers, del 1964, amb una forta vinculació amb el Baix Vallès, ja que s’hi representa la direcció de l’empresa Nacional Motor, fabricants de les motocicletes Derbi, marca fundada per l’empresari molletà Simeó Rabasa i Singla.

Messa es va traslladar a Barcelona l’any 1956, on va ser membre fundador del grup Cinquena forma i va treballar durant uns anys a la històrica fàbrica Derbi de Martorelles. A més, l’artista i Joan Abelló van tenir una bona relació d’amistat.

Nou Aparador, Mirades d'Artistes i visita comentada

D'altra banda, aquests dies el Museu també ofereix diverses propostes ben diferents. D'entrada, dijous (19 h) es farà la presentació de la nova intervenció a l’Aparador dins del cicle Diàlegs amb Abelló –Mirabilia del pintor–, obra de la fotògrafa Maite Camarés, qui estableix un diàleg entre els gabinets de curiositats i la col·lecció Abelló.

Divendres a les 19 h hi haurà a la terrassa del Museu una nova activitat del cicle de xerrades de Mirades d'Artistes, que en aquest cas anirà a càrrec de Carmen Pérez –presidenta de l'Associació d’Artistes Plàstiques CREA–, qui parlarà sobre la ceramista Angelina Alós.

Per últim, diumenge a les 11.15 h hi haurà una visita comentada a l’exposició L’home nu. Tot despullant els arquetips de la masculinitat.

Les tres activitats requereixen inscripció prèvia, i el preu per participar de la visita guiada és d'1,65 euros, el mateix de l'entrada a l’exposició temporal.

Edicions locals