FEMvallès reclama al Govern millores per integrar la C-33 a la xarxa viària un cop desaparegut el peatge de Mollet
El col·lectiu demana pacificar la C-17 al seu pas per Mollet
L'associació FEMvallès ha demanat a la Generalitat de Catalunya la integració metropolitana de l'autopista C-33 un cop s'ha alliberat el peatge de Mollet del Vallès.
L'entitat ha lliurat al vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, una carta en què reclama que s'executin una sèrie d'accions, com ara completar el nus d'enllaç amb la C-59 i millorar el ja existent amb l'AP-7, fet que, segons el col·lectiu, facilitaria la mobilitat i augmentaria l'accessibilitat entre aquestes vies. "La finalització de les concessions de les autopistes de pagament ha deixat en mans de la Generalitat una xarxa pendent d’integrar. Vies que abans eren molt concorregudes per evitar els peatges ara han reduït considerablement el volum de tràfic amb l’aixecament de barreres i, en canvi, les antigues vies de pagament ara augmenten el pas de vehicles", exposen des de FEMVallès.
El col·lectiu reclama, a més, que es desenvolupin de manera urgent els accessos a la futura estació intermodal de mercaderies ferroviàries de la Llagosta (Vallès Oriental), un dels punts neuràlgics més importants del Corredor Mediterrani pel que fa al transport de mercaderies. "Aquests accessos hauran d’absorbir amb eficiència l’entrada i sortida d’un important volum de tràfic de camions", avancen.
FEMVallès també demana pacificar la C-17 a Mollet i la ronda Sud de Granollers al seu pas pels nuclis urbans. "Les pacificacions viàries reduirien els efectes negatius amb més permeabilitat urbana, això vol dir, més passos de vianants, menor límit de velocitat o fins i tot espai per a carrils bici", diuen.
FEMvallès s’ha emmirallat en l’estudi elaborat pel Departament de Territori sobre els efectes en la mobilitat per l’alliberament del peatge de la C32 al Maresme. Un document que analitza els canvis en la mobilitat i preveu una inversió de 120 M€ entre 2022 i 2026. La meitat d’aquesta inversió es dedicaria a pacificar la N-II i l’altra meitat a millorar la connectivitat amb sis nous enllaços i el reforç de dos. Unes actuacions que des de l’associació troben a faltar en el Vallès.