L’Ajuntament de Mollet activa un servei per atendre persones sordes
Els usuaris disposaran d'un intèrpret professional a distància per videoconferència
L’Ajuntament de Mollet, juntament amb la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), posa en marxa un nou servei per facilitar que les persones amb discapacitat auditiva puguin fer qualsevol gestió a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), de forma autònoma i sense haver d'anar amb un intèrpret.
Es tracta de la plataforma SVIsual amb la qual un intèrpret professional a distància, a través d’una videoconferència, facilita que una persona amb discapacitat auditiva pugui comunicar-se sense cap barrera amb les persones informadores de l’OAC.
L’objectiu i la principal funció d’aquesta aplicació és facilitar que les persones amb discapacitat auditiva es puguin comunicar amb persones oients en temps real, i en aquest cas concret, puguin accedir amb facilitat als serveis que ofereix l’Ajuntament de Mollet i fer qualsevol tipus de tràmit o gestió amb autonomia.
El servei ha començat a funcionar després d’unes setmanes de proves. Està disponible de dilluns a divendres de 10 h a 13 h.
El projecte ha sorgit de la demanda feta pel col·lectiu Mollet Opina, que fa temps que treballa perquè administracions com l'Ajuntament i l'Hospital de Mollet, incorporin sistemes per facilitar la comunicació amb les persones sordes.