S'obre el tercer carril de la C-17 pendent de desencallar la millora de l'enllaç amb l'AP-7

La Generalitat reserva 6,6 milions d'euros per ampliar l'accés en direcció Tarragona i espera arribar a un acord amb el Ministeri de Transports en breu

Societat

S'obre el tercer carril de la C-17 pendent de desencallar la millora de l'enllaç amb l'AP-7
S'obre el tercer carril de la C-17 pendent de desencallar la millora de l'enllaç amb l'AP-7

Parets del VallèsLaura Ortiz

Després de 15 mesos d'obres –dins del temps previst d'execució– aquest dimecres es posava en servei el tercer carril a la calçada en sentit sud de la C-17 en el tram entre Granollers i Parets del Vallès, una obra amb un cost de 10,5 milions d'euros amb què es pretén reduir la congestió de trànsit i millorar la seguretat en aquest tram de carretera, per on circulen diàriament uns 90.000 vehicles.

Les obres que ara han finalitzat han consistit en la construcció d’un tercer carril i la reordenació d’accessos en la calçada sentit Barcelona, entre l’enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers (C-352), un tram de 4 quilòmetres. El carril addicional s'ha construït integrant com a tercer carril el ramal que s’incorpora des de la ronda sud de Granollers, fins passat l’enllaç de la C-35, on la carretera actualment ja tenia tres carrils.

Una de les actuacions que ha comportat l'ampliació de la calçada ha estat l’adaptació de les connexions dels ramals d’entrada i sortida dels enllaços. S’ha generat una nova sortida dels del tronc de la C-17 al quilòmetre 17 per millorar l’accessibilitat al polígon de Llevant i s'han anul·lat els accessos directes a la via. En concret, s'ha obert el carrer de la Bassa, paral·lel a la C-17, des d'on es pot accedir directament al carrer la Marineta. Així doncs, els vehicles que circulen pel carrer de la Bassa en direcció sud (i que abans accedien a la C-17 per l'entrada del restaurant Can Romeu, que s'ha eliminat) hauran de girar obligatòriament pel carrer La Marineta. Per accedir a la C-17 ho hauran de fer al llac dels Ànecs, a través del nus amb l'avinguda Francesc Macià i la C-35, una remodelació de l'enllaç entre la C-35 i la C-17 que pretén absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès.

Converses per millorar l'enllaç amb l'AP-7

L'obertura del tercer carril en sentit sud, és una de les actuacions d'una planificació més àmplia per millorar la capacitat i la funcionalitat de la C-17 entre Centelles i Mollet. Aquest programa té un pressupost d'inversió total de 61,3 milions d'euros, dels quals, uns 55 milions ja estan en execució o en marxa, segons explicava el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, durant l'acte d'obertura del tercer carril.

Entre aquestes actuacions, hi ha la de la construcció d'un nou ramal d’enllaç amb l’AP-7, en sentit Barcelona, un punt on es generen nombroses cues, i que per a Font és "fonamental per culminar l'actuació a la C-17". Segons el secretari general, s'està pendent d’acordar tècnicament amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la solució per a resoldre la congestió en la connexió entre la C-17 i l’AP-7 en l’àmbit entre Parets i Mollet del Vallès. El secretari general es marca com a repte “resoldre l’enllaç amb l’AP-7, que ara es fa amb dos carrils i que pot generar embús”. En aquest sentit, ha assenyalat que la Generalitat està “en converses intenses amb l’Estat” –en concret amb el nou secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, exdirector general d'Infraestructures de la Generalitat i gran coneixedor del projecte de la C-17. “Enguany tindrem un projecte compartit per desencallar-la”, confia Font. La Generalitat ja té prevista la inversió necessària per dur a terme la intervenció que tindria un cost d'uns 6,6 milions i que consistiria en la construcció d'una plataforma –sense ampliar el viaducte– que connecti l'actual ramal a la calçada de l'AP-7 ampliant a tres carrils l'accés en sentit Tarragona. Actualment, s'està redactant el projecte i la Generalitat estaria en disposició de licitar-lo enguany.

Satisfacció dels municipis

En l'acte, l'alcalde de Parets, Francesc Juzgado es mostrava satisfet per l'obertura del tercer carril, "una llarga reivindicació", deia, que significa "deixar de ser famosos pels embussos de trànsit". Juzgado valora que el nou enllaç a l'AP-7 "encara reduirà més la congestió i descarregarà de contaminació el municipi". L'alcalde es mostra satisfet de com ha evolucionat l'obra i el que significa la millora de la infraestructura. "Suposa un reclam més per als nostres polígons industrials", ha dit. Juzgado també ha remarcat la importància de la futura passera sobre la C-17 que connectarà els polígons Llevant i de Can Volart. "No només és la connexió entre dos polígons comercials que dividia la C-17 sinó que és una millora per als veïns i una aposta per la mobilitat sostenible", ha indicat Juzgado, qui també ha destacat la voluntat de diàleg i consens entre Ajuntaments i Territori, que ha permès també conservar la masia de Can Volart, que corria el risc de ser enderrocada.

Per la seva part, l'alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, es mostrava satisfet amb l'obra. "El tercer carril és l'alternativa a la primera proposta que va fer el departament, que trinxava el territori de Montmeló". Segons Rodríguez, l'actuació millora la connectivitat del municipi amb les principals infraestructures que el travessen i "preserva els únics terrenys per on pot créixer Montmeló".

 

 

 

Edicions locals