Alstom preveu contractar uns 200 nous treballadors a la planta de Santa Perpètua de Mogoda

S'hi incorporaran diversos perfils, com soldadors, pintors, enginyers o membres dels departaments de compres i innovació

Economia

ACN

La multinacional Alstom preveu contractar uns 200 nous treballadors a la planta de Santa Perpètua de Mogoda de diferents perfils com personal de tallers, enginyers, operacions i funcions de suport per afrontar encàrrecs com la fabricació de 152 combois per a Renfe o les noves unitats de metro de TMB. 

Més de la meitat de les contractacions seran d'operadors i tècnics per als diferents processos en la fabricació dels trens, com per exemple la soldadura, pintura, acabats i proves. Pel que fa a la resta, prop d'un centenar de persones, respondran a perfils d'enginyeria, compres, innovació i qualitat entre d'altres. Amb aquestes incorporacions, la planta d'Alstom de Santa Perpètua acollirà uns 1.200 treballadors entre directes i indirectes.

Segons han especificat a l'ACN fonts de la multinacional, la mitjana de treballadors directes contractats per Alstom durant l'any passat va ser de 800 persones, a les quals cal afegir 200 empleats procedents d'empreses subcontractades. D'aquesta manera, el 2021 es va tancar amb una plantilla de 1.000 persones entre treballadors directes i indirectes. D'altra banda, al llarg del 2021 es van formalitzar 226 contractes, entre noves altes, reingressos i extensions de contracte.

De fet, la tardor passada, l'empresa va anunciar l'entrada d'un centenar de persones més abans d'acabar l'any a la planta catalana per incorporar-se a la plantilla del taller de producció, enginyeria i logística, entre d'altres; i un altre centenar a la planta de Madrid, concretament a la divisió de senyalització i control de sistemes de seguretat ferroviària.

A nivell global, Alstom contractarà 7.500 empleats arreu del món durant aquest any, dels quals 6.000 seran enginyers i 1.500 tècnics de taller. També seran perfils per cobrir tota la cadena de valor.

Encàrrecs de Renfe, TMB i operadors internacionals

Un dels grans encàrrecs que ara té l'empresa sobre la taula és la fabricació de 152 trens per al servei de rodalies de Renfe a tot l'Estat, excepte Catalunya, perquè no té a hores d'ara un contracte programa amb l'operadora. Es tracta d'un encàrrec valorat en 1.447 milions d'euros. Les noves unitats tindran uns 100 metres de longitud, amb un 20% més de capacitat que els trens actuals i pensats per minimitzar el tems d'espera entre la pujada i baixada dels passatgers. A més, disposaran de connexió wifi, seran accessibles i tindran un apartat per a bicicletes i cotxets infantils. El contracte inclou també el manteniment dels combois durant els primers quinze anys.

En total, Renfe va adjudicar la fabricació de 211 trens per import de 2.445 milions d'euros. Les 59 unitats restants es construiran a la planta valenciana d'Stadler.

Al setembre de l'any passat, ministra de Transports, Raquel Sánchez, va explicar en una visita a la factoria vallesana que si hi hagués contracte programa entre Renfe i la Generalitat es traduiria en un encàrrec de 76 trens més a Alstom i una ampliació del contracte per valor de 873 milions d'euros.

Alstom també s'encarrega de la fabricació dels nous 50 combois de les línies de metro L1 i l'L3 de Barcelona, del tramvia de Frankfurt, del metro de Singapur, de Luxemburg i per al servei de rodalies de ciutats xilenes.

Edicions locals