L'Ajuntament demanarà a l'Estat i a la Generalitat que redueixi la velocitat a l'AP7 i a la C-17 al seu pas per Mollet

Les quatre grans vies de comunicació que envolten Mollet sumen més de 300.000 vehicles que hi circulen diàriament

Societat

Mollet del Vallès

L'Ajuntament de Mollet reclamarà a l'Estat i a la Generalitat que redueixi la velocitat a l'autopista AP7 i a la carretera C-17 al seu pas per Mollet com a mesura per reduir la contaminació causada pel trànsit. Així ho ha anunciat l'alcalde, Josep Monràs, durant la presentació de la memòria sobre contaminació atmosfèrica de 2021 a la ciutat.

Les dades recollides per l'Ajuntament conclouen que el trànsit rodat és un dels principals factors contaminants a la ciutat, una zona influenciada pels més de 300.000 vehicles que diàriament circulen per les quatre vies interurbanes d’alta capacitat que envolten Mollet (AP7, C-33, C-17 i C-59).

Davant d’aquesta situació, l’alcalde ha anunciat que pròximament es posarà en contacte amb el vicepresident-conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, i la secretària d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera, per demanar a l’Estat i a la Generalitat que es redueixi a 80 km/h la velocitat dels cotxes que circulen per la C-17 i a 100 km/h l’AP-7 al seu pas per Mollet per reduir la contaminació atmosfèrica i el soroll que prové del trànsit rodat.

Monràs també ha refermat l'aposta del seu partit per tirar endavant el polèmic Quart Cinturó, que serviria, segons el socialista, per "descongestionar l'AP7 i reduir els col·lapses i la contaminació a Mollet". Amb tot, Monràs considera que “quan parlem de contaminació atmosfèrica, és absurd i ridícul parlar de termes municipals” i demana que es prenguin mesures de país des de l’àmbit supramunicipal.

Altres actuacions

Durant la roda de premsa de presentació de la memòria de la qualitat de l'aire, el govern molletà ha fet un repàs de les polítiques que es duen a terme des de l'Ajuntament per reduir els nivells de contaminació. La regidora coordinadora de l’àrea de Governança, Economia i Serveis Territorials, Mireia Dionisio, explicava que en l'àmbit de mobilitat, l'Ajuntament continua adaptant la flota municipal de vehicles cap a models elèctrics o híbrids i incentiva l’adquisició de vehicles sostenibles amb ajuts fiscals i bonificacions a la ciutadania i punts de càrrega.

Dionisio també ha recordat la importància de l'anomenat bosc urbà de Mollet com a element per reduir els contaminants en l'aire i que, al marge de Gallecs, compta amb 15.000 arbres. La regidora també destacava com el disseny de la ciutat ha afavorit que el 80% dels desplaçaments interns que es fan es facin a peu.

Edicions locals