Miquel Corbera i Elisabet Martín guanyen la Mitja Montornès
Se celebra la cursa baixvallesana amb uns 1.500 participants, entre les curses de 21 km i 6 km
Montornès del Vallès
Miquel Corbera, de l'Atletisme Montornès, i Elisabet Martín, de l'Atlètic Granollers, han guanyat la 27a edició de la Mitja Montornès-Montmeló-Vilanova-La Roca. La cursa popular baixvallesana s'ha celebrat aquest matí després de dos anys sense fer-se per la pandèmia de la Covid-19 i ha aplegat prop de 1.500 participants.
Corbera era el principal favorit per guanyar la cursa i ha complert amb les travesses. Ràpidament, el grup capdavanter masculí s'ha reduït a només tres atletes, entre Miquel Corbera, Marc Grajal (Rios Running) i Radouane Nour (Atletisme Nou Barris), que havia guanyat el 2019. A partir del km 13, l'atleta del club montornesenc ha decidit fer un canvi de ritme, que li ha servit per guanyar un avantatge fins enfilar-se en solitari cap a la victòria. Corbera, recent campió del trail català, ha guanyat la cursa amb un temps d'1 hora, 8 minuts i 1 segons. El podi s'ha decidit entre els seus dos principals perseguidors i després de tres minuts ha travessat la meta Marc Grajal i un minut després Radouane Nour. "Em feia molta il·lusió guanyar a casa, ja havia fet la cursa en altres edicions i havia quedat tercer, però mai havia guanyat", deia Corbera en l'arribada després de guanyar una cursa d'asfalt, tot i que ell centra la seva activitat competitiva en curses de muntanya: "aquesta setmana he fet alguns entrenaments en asfalt, però els objectius de la temporada són en muntanya. La clau de la temporada és lluitar per entrar a l'Europeu i el Mundial de trail".
En categoria femenina, la guanyadora ha estat Elisabet Martín, de l'Atlètic Granollers, que ja la setmana passada va quedar segona a la mitja marató del Mediterrani, a Castelldefels, i que s'està preparant per disputar la Marató d'Eivissa. La vallesana s'ha imposat a Montornès amb un temps d'1 hora, 27 minuts i 46 segons. "Ha estat tota una sorpresa guanyar a Montornès perquè l'objectiu era fer un bon entrenament perquè en breu faré la Marató d'Eivissa", explicava Martín, que admetia que "l'objectiu del dia era fer 30 km, així que ja he fet 21 i em queden uns deu més per fer la tirada de preparació". El podi femení s'ha completat amb Susana Lombardo, amb 1 hora, 30 minuts i 39 segons, i al tercer lloc, Esther Cruz (Joventut Atlètica Montcada), amb 1 hora, 32 minuts i 50 segons.
Pel que fa en la cursa de 6 km, els guanyadors han estat Eloi Cabezas, de l'Atletisme Montornès, amb un temps de 18 minuts i 51 segons; i Irene Perales, de l'Atletisme Canovelles, amb 22 minuts i 24 segons.