Deu anys d'Institut Aiguaviva

Encara com a "provisionals", són a la Rambla i a l'antiga escola Longarón

Societat

Margaret Pérez, directora de l'INS Aiguaviva
Margaret Pérez, directora de l'INS Aiguaviva

L'Institut Aiguaviva està celebrant enguany el seu 10è aniversari i precisament ho fa amb una desena d'accions realitzades amb la col·laboració de l'AFA i que van des d'una observació astronòmica el desembre fins a una festa de fi de curs amb alumnes i exalumnes, passant pel carnaval temàtic de l'efemèride o la inauguració de la biblioteca, entre d'altres.

L'Aiguaviva va néixer en un edifici –a la Rambla– que havia de ser provisional fins que la Generalitat construís el quart institut de la ciutat a Ca l'Estrada. Amb tot, una dècada després no hi ha hagut el nou edifici i el provisional ja s'ha assumit com a seu fixa, una seu que es va haver d'ampliar el 2016 a l'antiga escola Longarón per manca d'espai per a tota secundària i batxillerat.

Sobre aquesta situació, Margaret Pérez, directora del centre des del 2021 i professora de ciències socials a l'Aiguaviva des de fa 9 anys, explica que s'han hagut d'adaptar "a compartir edifici", tenint en compte que el primer any també hi era el Centre Tecnològic GIRO (Gestió Integral de Residus Orgànics) i a les tardes sempre hi ha hagut l'Escola Oficial d'Idiomes. A més, alguns cursos fan pati i educació física al pavelló de Riera Seca. "Encara continuem tenint l'etiqueta de provisionals", admet Pérez, qui assegura que la demanda de disposar d'un sol centre per a tot l'institut "hi és", però desconeix "si aquest projecte algun dia sortirà del calaix".

Tanmateix, la directora reitera que s'han adaptat a tot el que ha vingut, i si han de fer classes en dos edificis separats 400 metres, han buscat les maneres per fer-ho factible per a tothom. En el cas dels professors, per exemple, "mirem de deixar una hora lliure per poder fer el trasllat i que no es perdin minuts de classe; i que cada professor faci dues o tres hores seguides en un mateix espai i després en l'altre".

"Un projecte lingüístic molt potent"

Més enllà de la composició del centre, Margaret Pérez reivindica que tenen "un projecte lingüístic molt potent". De fet, disposen d'una auxiliar de conversa de francès de l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) i conjuntament amb l'EOI treballaran perquè a partir de l'any vinent els alumnes puguin sortir del centre amb les titulacions B1 i B2 d'anglès i francès.

Edicions locals