Ara Mollet ERC MES demana que s'aclareixin els fets sobre l'espionatge a independentistes
El grup municipal ha presentat una moció perquè sigui debatuda al ple de dilluns
El grup municipal d'Ara Mollet ERC MES ha presentat d'urgència una moció per demanar que s'aclareixin els fets que s'han conegut aquesta setmana sobre l'espionatge a independentistes destapat pel mitjà nord-americà The New Yorker.
Segons l'informe de Citizen Lab, un laboratori canadenc que estudia els controls d'informació que afecten la seguretat d'Internet i que amenacen els drets humans, almenys 65 persones vinculades a l’independentisme haurien patit infeccions amb el programa espia conegut com a Pegasus, un programa de vigilància que només poden adquirir els Estats. La majoria de les víctimes són membres de les principals organitzacions civils i polítiques de Catalunya, però els atacs s’amplien també als seus entorns -familiars, amics, advocats, periodistes, etc.
Per a Ara Mollet, "aquest espionatge il·legal s’emmarca dins el context de repressió contra el moviment independentista que ja des d’abans i, sobretot, després del referèndum d’autodeterminació de Catalunya l’1 d’octubre de 2017, han perpetrat els poders de l’Estat espanyol, principalment el Govern i el Poder Judicial amb el tancament de webs, violència policial, detencions arbitràries, presos polítics, exiliats i centenars de perseguits judicialment per haver donat suport al referèndum i al procés d’independència", apunten.
Els republicans denuncien que, "a part de ser un delicte, aquesta forma d’espionatge vulnera drets fonamentals bàsics com el dret a la privacitat, a la llibertat d’expressió i de reunió, i al dret a la igualtat en la participació política". Per a Ara Mollet, aquests fets "intolerables" constitueixen "un precedent molt greu per la democràcia a Europa i, per aquest motiu, no poden quedar impunes".
Per aquests motius, el grup ha presentat una moció en què es demana que l'Ajuntament denunciï "la persecució política i judicial cap al moviment independentista català" i especialment, l’espionatge polític de l’Estat espanyol amb Pegasus "contra més de 65 persones per les seves idees". El grup exigeix una investigació exhaustiva, transparència, aclariment dels fets i l’assumpció de responsabilitats per part del govern espanyol i demana al Congrés dels Diputats la creació d’una comissió d’investigació que permeti determinar les responsabilitats.