Rodalies renova els horaris de l'R3 i incrementa trens i freqüències

La mesura, que entra en vigor aquest dissabte, suposarà també l'eliminació del bus que cobria diversos trajectes entre les Franqueses i la Garriga

Societat

Millora de freqüències a l'R3
Millora de freqüències a l'R3

Amb motiu de l’execució d’obres de millora d’infraestructures en diferents punts de la xarxa de Rodalies, s’ha dissenyat una nova oferta d’horaris per simplificar-los i racionalitzar el servei, que entren en vigor aquest dissabte. En el cas de la línia R3, hi haurà quatre nous serveis (dos per sentit) entre Barcelona i Vic i es recuperaran tres serveis per sentit entre l’Hospitalet i la Garriga que fins ara finalitzaven el seu recorregut a les Franqueses. Això, a la pràctica, suposarà la desaparició del servei de bus que fins ara enllaçava aquestes dues estacions.

El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren, que ha lluitat des del 2014 per la racionalització dels horaris, ha fet una valoració positiva dels nous horaris, ja que suposen una “recuperació i homogeneïtzació de freqüències”, sobretot en el tram entre l’Hospitalet i Vic. “Fa temps que reivindiquem un model cadenciat dels horaris, és a dir, circulacions regulars i simplificades en l’horari”, apunten des del grup. “Es tracta de donar continuïtat en la disponibilitat de servei, evitant l’alternança de llargs períodes sense oferta amb altres moments de trens successius”.

Més trens i més sovint

Així, segons l’entitat, a les estacions de Mollet i Parets del Vallès és on s’observa més clarament la cadència del servei, amb més regularitat en la taula d’horaris i una freqüència uniforme de 30 minuts. A Granollers-Canovelles s’afegeixen 4 circulacions en sentit nord i 2 en sentit sud els dies laborables que, d’alguna manera, recuperen les 6 circulacions eliminades fa un any. Els dies festius també s’afegeixen 2 circulacions per sentit, però es redueix sensiblement el servei als extrems de la jornada. Per exemple, “l’últim retorn de Barcelona s’avança més d’una hora, fet que pot perjudicar mobilitat d’oci de vespre o activitats culturals”, alerta el col·lectiu. I a la Garriga hi ha 6 circulacions més en conjunt i es corregeix la disfunció generada per les obres de desdoblament de la via, que feia que 3 trens per sentit finalitzessin el recorregut a les Franqueses.

Tot i la valoració positiva del canvi, Perquè no ens fotin el tren assegura que aquests “no són encara els horaris ideals que necessitem els usuaris del conjunt de l’R3 ni els que necessita el territori”, tot i reconèixer que és un pas endavant. Per això, el col·lectiu ha reclamat novament la millora de la infraestructura, que “és urgent i absolutament necessària”.

Edicions locals