L'Ajuntament manté la reclamació de traslladar l'estació de Santa Rosa a un punt més cèntric

El govern espanyol reitera les dificultats per poder soterrar el futur desdoblament de la via previst a la R3

Societat

L'Ajuntament de Mollet manté la reclamació perquè les futures obres de desdoblament de la línia de tren R3 al seu pas per Mollet contemplin el trasllat de l'actual estació de Santa Rosa a un punt més cèntric de la ciutat.

Així ho transmetia fa uns dies en la reunió mantinguda a Madrid entre representants municipals i del govern central per començar a treballar en el projecte de desdoblament de l'R3 i tractar la necessitat d’integració d’aquesta via ferroviària a la ciutat. L’alcalde, Josep Monràs, i la coordinadora de l’àrea de Governança, Economia i Serveis Territorials de l'Ajuntament, Mireia Dionisio, es van reunir amb el secretari general d’Infraestructures del Govern espanyol, Xavier Flores, director general de Planificació i Avaluació de la Xarxa Ferroviària, Casimiro Iglesias, i la directora general de Planificació Estratègica i Projectes d’ADIF, Montse Rallo.

Com ja va advertir fa un parell de mesos el coordinador de Rodalies Catalunya, Pere Macias, en la seva visita a Mollet, Flores reiterava que les obres de desdoblament de l'R3 al seu pas pel nucli urbà presenten importants dificultats tècniques provocades, sobretot, pel pas de la riera que travessa la ciutat des de Gallecs fins al riu Besòs i que podria ocasionar problemes d'inundabilitat. "El soterrament planteja dificultats tècniques i qüestions de seguretat rellevants", explica Monràs, qui sempre havia defensat el soterrament. "Entenent les dificultats, creiem que el projecte ha de ser el màxim integrador per acabar amb la cicatriu que suposa la via i que sigui una oportunitat per a la creació de noves zones verdes i un espai públic de qualitat per l’ús ciutadà", apunta l'alcalde.

Trasllat de l'estació

Una de les reclamacions que manté l'Ajuntament és que el projecte de desdoblament incorpori el trasllat de l'actual estació de Santa Rosa a un punt més cèntric amb la construcció d'un edifici modern que, segons la proposta municipal, s'hauria de situar a l'altura de rambla Unió i Rambla Nova. Tot i la inversió feta en els darrers anys per millorar l'accessibilitat a l'actual estació, amb la instal·lació d'un ascensor, Monràs assegura que el govern municipal no hi vol "renunciar" al trasllat de l'edifici a un punt més cèntric i transitat com és la rambla, ja que considera que facilitaria l'accés dels vianants i l'ús del transport públic.

Finalment, l’alcalde també va recordar a Flores que, tal i com ja es va demanar, és "absolutament necessari" que facin accessible l’actual pas subterrani de l’estació de Mollet-Sant Fost, que després de les obres de millora i d’accessibilitat de l’estació ha de quedar com a pas ciutadà.

Edicions locals