FemVallès demana que s'apliqui un sistema de velocitat variable en el tram vallesà de l'AP-7
L'associació vallesana reclama també la regulació dels avançaments de camions
L’Associació femVallès ha reclamat més mesures per evitar la sinistralitat i les retencions a l'autopista AP-7 al seu pas pel Vallès. Entre altres, proposa la regulació dels avançaments de camions i l'aplicació d'un sistema de velocitat variable en funció de la intensitat del trànsit de cada moment.
L’Associació femVallès es mostra favorable a les mesures de gestió de la circulació a l’AP7 anunciades la setmana passada pel conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena. Des del gener, l'associació reclama que s’actuï per reduir la sinistralitat a l’AP7 mitjançant la disminució de la velocitat màxima i la regulació dels avançaments entre camions en el tram vallesà.
El govern català, per ara només ha posat limitacions als camions la tarda dels divendres i els dies previs a un pont. Aquells dies els camions hauran de circular per la dreta i no podran superar els 80 km/h. El Servei Català de Trànsit, que es va reunir amb femVallès la setmana passada, està negociant en aquests moments amb el Ministeri la rebaixa de la velocitat màxima a 100 km/h.
Tot i valorar-ho positivament, femVallès assenyala que "calen mesures més valentes per reduir els accidents i millorar la fluïdesa de l’autovia". L’entitat proposa regular urgentment l’avançament de camions en el tram entre Castellbisbal i la Roca del Vallès a més de rebaixar la velocitat màxima notablement. femVallès argumenta que així la distància de fre disminuiria prou per evitar gran part de les col·lisions i en reduiria la gravetat salvant moltes vides.
"És imprescindible instal·lar un sistema de velocitat variable com ja es fa a la C23, una via amb molt menys volum de tràfic que l’AP7", expliquen. Aquest sistema permetria variar la velocitat màxima segons la densitat del tràfic. "És l’eina més útil per evitar retencions, junt amb l’impuls del transport públic". Per la seva part, el Departament d’Interior assegura que estan estudiant la velocitat variable a l’AP7 de cara a 2023.
femVallès esperona a Interior i el Ministeri a prendre mesures rigoroses. L'entitat critica que d'ençà que van presentar propostes al gener, "ha hagut de passar mig any i múltiples accidents perquè l'administració reaccionés", diuen i afegeixen que actuacions en l'àmbit del transport públic, com els dos intercanviadors de Sant Cugat del Vallès (Volpelleres i Hospital General), estan a sobre la taula i sense començar des de 2013". femVallès considera que a banda de millorar la normativa viària cal omplir de trens l'R8 (Castellbisbal-Granollers), la R80 (l'Aldea-Figueras) i la Terminal Intermodal de la Llagosta per a solucionar la congestió de l’AP7.