S'obre al trànsit el doble carril d'accés a Mollet per la rotonda de la Vinyota
L'ampliació de la calçada pretén millorar la fluïdesa en aquest punt
El tram d'entrada a Mollet per la Vinyota ja disposa de tres carrils. Aquesta és una de les primeres fases del conjunt de l'obra que s'hi està duent a terme en aquest punt i que tenen com a finalitat millorar-ne la fluïdesa i evitar col·lapses de trànsit.
Aquesta setmana s'ha obert al trànsit el tercer carril de l'accés a Mollet pel carrer Can Flequer –entre les rotondes del Decathlon i la comissaria dels Mossos d'Esquadra. En aquesta part de les obres que està desenvolupant el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, s'ha eliminat la filera d'aparcament en bateria que hi havia a la banda esquerra de la calçada i s'ha reconvertit en un segon carril d'entrada a la ciutat. Aquest segon carril, a més, facilita la sortida d'accés cap a la C-17 en sentit Vic des de la rotonda de la rambla Pompeu Fabra (la dels Mossos).
Les obres, que van començar al març, contemplen l’ampliació de la calçada de la rotonda per millorar la fluïdesa i optimitzar l’aprofitament del costat esquerre de la calçada. També s'amplia el carril de sortida de la C-17 a la calçada en sentit Barcelona. Una altra de les actuacions previstes en el projecte passa per la construcció d'un carril directe en direcció al carrer Can Flequer des de l'AP-7 per reduir el nombre de vehicles que necessita accedir a l’interior de la rotonda. D’altra banda, i per reduir les cues d’entrada a la rotonda pel trànsit procedent de Martorelles, es construirà un nou carril directe que enllaçarà el polígon de Martorelles amb la C-17 en direcció Barcelona. Pel que fa a Martorelles, el projecte preveu construir una nova rotonda per ajudar a pacificar el trànsit a l’entrada del polígon – a la intersecció del carrer de la Verneda amb l'extrem del pont de l'Aiguabarreig, a l'altura del circuit de motocròs.
Les obres, que tenen un cost de prop d'1,7 milions d'euros, tenen com a finalitat descongestionar el trànsit a la rotonda de la Vinyota i reduir les cues a l’enllaç de la C-17, sobretot en hores punta quan l'acumulació de vehicles és més nombrosa.