MolletOpina planteja crear un eix cívic que connecti Can Borrell amb el centre

El col·lectiu ha fet propostes al futur Pla de Mobilitat que prepara l'Ajuntament

Societat

MolletOpina planteja crear un eix cívic entre Can Borrell i el centre
MolletOpina planteja crear un eix cívic entre Can Borrell i el centre

El col·lectiu Molletopina ha realitzat una sèrie de propostes per al nou Pla de Mobilitat Urbana a través del portal de participació ciutadana de l’Ajuntament, entre les quals la creació d'un eix cívic que unís el barri de Can Borrell amb el centre de la ciutat.

En concret l'eix d'uns 1,5 km, es traçaria seguint els carrers de Francesc Layret, Palau-solità i Plegamans, Fèlix Ferran i Marià Fortuny, que van des de l’espai rural de Gallecs fins a la rotonda de Badalona, al costat de l'Ajuntament. "És un eix ideal per travessar la ciutat en cotxe o aparcar-hi però, a peu i en bicicleta o vehicle de mobilitat personal no és gens atractiu i, és impracticable per a persones amb mobilitat reduïda", diuen des de MolletOpina. Per aquest motiu, el col·lectiu proposa que aquest eix es transformi en un eix cívic de plataforma única (excepte Francesc Layret) amb voreres més amples, elements reductors de velocitat, substitució i reubicació de l’arbrat. També demanen que s’estudiï la possibilitat d’encabir un carril bici en sentit contrari a la circulació actual i bidirecional a Francesc Layret.

Mobilitat en bus

Pel que fa a la mobilitat en transport públic, MolletOpina proposa diverses mesures per millorar-ne el servei. Una és implementar la prioritat semafòrica pels autobusos de la ciutat (urbà i interurbans) és una mesura que pot ajudar a millorar la velocitat comercial (temps de viatge), la puntualitat i la fiabilitat dels serveis. Una segona és revisar la xarxa i els horaris del bus urbà i plantegen estudiar la possibilitat d’incorporar una línia en sentit contrari, així com d’altres noves línies que cobreixin la zona més central del nucli urbà al barri de Col·legis Nous (Gaietà Vínzia, Sant Llorenç, Feliu Tura, av. Jaume I). També es proposa la creació de parades dobles d'autobús –de manera que dos autobusos puguin fer parada simultàniament– i l'estudi d'un sistema de transport a demanda per facilitar la mobilitat des del barri de Lourdes.

Per últim, el grup també proposa la reordenació i reparació de la calçada del carrer Joan Maragall, entre Rafael Casanova i Diputació, un tram molt estret que dificulta la circulació, sobretot de vehicles de grans dimensions com el bus urbà.

Edicions locals