Les obres de reforma de l'estació Mollet-Sant Fost no tindran afectació en el servei de trens

Renfe i l'Ajuntament acorden reorganitzar el calendari d'obres per minimitzar les molèsties per soroll al veïnat

Societat

Les obres de reforma de l'estació Mollet-Sant Fost no tindran afectació en el servei de trens
Les obres de reforma de l'estació Mollet-Sant Fost no tindran afectació en el servei de trens

Els treballs de remodelació integral de l'estació Mollet-Sant Fost, que es preveu tinguin una durada de 15 mesos, no tindran afectació en el servei ferroviari.

Així ho han explicat responsables de Renfe aquest divendres durant la visita a les obres que han fet el president de Renfe, Isaías Táboas, acompanyat de l’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio, i la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo.

Els tècnics de Renfe han explicat amb detall alguns dels treballs que es faran a l'estació. D'una banda, la renovació i modernització de l’edifici de viatgers permetrà ampliar la part de vestíbul de passatgers fins a 150 metres quadrats, ja que s'enderrocarà l'actual espai de taquilla i es guanyarà espai cap al carrer avançant la part central de l'actual edifici. La sala ampliada disposarà de més torns d'entrada i un nou espai d'atenció a l'usuari més modern i proper. Les properes setmanes es treballarà en la construcció d'un vestíbul provisional que es preveu estigui en servei a partir de l'agost. El nou edifici definitiu es pretén que estigui executat a l'abril.

Una altra de les principals actuacions serà la construcció d’un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes per fer l'estació accessible, una de les principals reivindicacions d'usuaris, entitats i Ajuntament. El pas inferior s'habilitarà uns metres més enllà (sentit Barcelona) respecte a l'actual i per construir-lo caldrà modificar, en part, el traçat de la via 4 i es mossegarà part de l'actual aparcament exterior de la banda de la Tenería.

També es treballarà en el recrescut d’andanes i la seva prolongació fins a 200 metres, el que possibilitarà l’accés al tren des de l’andana; la substitució de la il·luminació existent a les andanes; la urbanització d’accessos; i la instal·lació de noves marquesines que cobreixin l’accés als ascensors i les escales.

Segons els tècnics de Renfe, les obres no afectaran el servei de trens en aquests propers mesos. Tot i que es mantindran les freqüències i els números de combois habituals sí que s'hauran de fer canvis de via de la circulació en funció del punt on s'estigui treballant.

D'altra banda, Renfe i l'Ajuntament també han acordat modificacions en el calendari de les obres per minimitzar les molèsties per sorolls als veïns. Així doncs, els treballs que havien de provocar més sorolls, i que s'havien de realitzar durant aquest estiu, es faran de cara a l'octubre, "quan ja no cal tenir finestres obertes", han explicat. " Demanem disculpes als veïns i veïnes de la zona per les molèsties que puguin causar aquestes obres, des de l’Ajuntament, conjuntament amb Renfe, hem posat molt èmfasi per minimitzar-les al màxim”, ha dit Dionisio.

Clausura del pas de ciutat

Les obres implicaran la clausura de l'actual pas soterrani, que quedarà com a pas de ciutat, per poder creuar de banda a banda de l'estació però sense poder accedir a les instal·lacions ferroviàries. En aquest sentit, l'alcaldessa de Mollet, Mireia Dionisio, assegura que l'Ajuntament continua treballant amb el ministeri perquè l’actual pas inferior de l’estació –actualment amb escales– s’acabi convertint en un pas de ciutat accessible.

Paral·lelament, amb objecte de millorar l’accés als trens s’han finalitzat les actuacions d’adequació, prolongació i repavimentat de l’andana principal que han comptat amb un pressupost de mig milió d’euros.

Totes aquestes actuacions permetran adequar les instal·lacions a les necessitats dels més de 10.000 viatgers que diàriament (abans de la Covid-19) utilitzaven aquesta estació.

L'alcaldessa es mostrava satisfeta que les obres, finalment i després de molts entrebancs, hagin començat i permetin que "a mitjans de l’any vinent Mollet pugui tenir l'estació moderna i totalment accessible que la ciutat sempre ha reclamat”, ha expressat Dionisio.

Per la seva part, el president de Renfe, Isaías Táboas, ha assegurat que per a Renfe "és una gran satisfacció estar avui aquí, després de tots els entrebancs que hem hagut de passar quan l’empresa adjudicatària en un inici renunciés a fer l’obra, i comprovar com aviat es faran realitat un seguit de millores, tant des del punt de vista estètic, com funcional i de servei als usuaris", ha conclòs.

Edicions locals