Fem Vallès proposa una línia de tren paral·lela a l'AP-7 i que passaria a tocar de Mollet

La Generalitat ha creat un grup de treball per estudiar la proposata que uniria Tortosa amb Figueres i connectaria diverses ciutats mitjanes

Societat

Fem Vallès proposa una línia de tren paral·lela a l'AP-7 i que passaria a tocar de Mollet
Fem Vallès proposa una línia de tren paral·lela a l'AP-7 i que passaria a tocar de Mollet

L’associació FemVallès, que treballa per potenciar l’economia i superar la condició de perifèria metropolitana, ha proposat a la direcció general de Transport Públic de la Generalitat la creació d’un nou servei ferroviari entre Tortosa i Figueres que permeti connectar directament un nombre important de ciutats mitjanes del país. Es calcula que aquesta actuació donaria servei directe a una població de més de 600.000 persones, i fins a 3,5 milions si s’hi afegeixen els municipis que s’hi podrien connectar amb correspondència.

El servei recorreria una distància de 292 km en un temps aproximat de dues hores i trenta minuts, i discorreria en paral·lel a l’AP-7, a només 3 km del centre de Mollet i 13 de Granollers. Els trens farien parada en poblacions com Girona, Santa Perpètua de Mogoda, Sant Cugat del Vallès, Martorell, Vilafranca del Penedès, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Tarragona, Vila-seca, Cambrils, l’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar, l’Aldea i Tortosa

Entre Figueres i Mollet, els combois utilitzarien la línia d’alta velocitat existent. Arribats al nus de Mollet, s’incorporarien a la línia 246, d’ample mixt, i aleshores seguirien fins a Castellbisbal, des d’on continuarien fins a Tortosa per la via d’ample mixt que passa pel centre de Tarragona. El trànsit actual de la línia Castellbisbal-Mollet permet la incorporació d’aquest servei i l’augment de freqüències de la línia R8, que hi circula actualment.

Noves oportunitats per al Vallès

Per a l’associació, que agrupa 21 entitats empresarials, col·legis professionals, entitats socials, sindicats, cooperatives, consorcis i una universitat, aquesta nova línia "ha de contribuir a revertir les mancances del servei ferroviari a les Terres de l'Ebre i la ciutat de Tarragona, i el seu pas pel mig de la regió metropolitana de Barcelona aproparia els trens regionals a les capitals del Vallès, creant noves oportunitats". "Alhora, alliberaria trànsit pel centre de Barcelona, on els túnels actuals presenten graus de saturació importants".

L’associació afirma que el servei proposat seria "eficient i modèlic". Considera que "hem d’aspirar a un país amb una dotació ferroviària equiparable a la que avui presenta al centre d’Europa".

La proposta, que s’ha presentat a la Direcció General de Transport i Mobilitat, ha comportat la creació d’un grup permanent amb tècnics de FemVallès i la direcció general, per estudiar-ne la viabilitat. FemVallès considera aquest nou servei ferroviari “clau per bastir un país cohesionat i equilibrat, que s’interrelacioni a través d’unes comunicacions dissenyades eficients i sostenibles”.

Edicions locals