La propietat espera tenir urbanitzat l'espai industrial de Can Prat en poc més d'un any

Dilluns es preveu que el ple municipal de Mollet aprovi el text refós del Pla de Millora Urbana per desenvolupar 128.000 m2 de polígon

Societat, Economia

La propietat espera tenir urbanitzat l'espai industrial de Can Prat en poc més d'un any
La propietat espera tenir urbanitzat l'espai industrial de Can Prat en poc més d'un any

Laura Ortiz

Els propietaris dels terrenys del sector central de Can Prat esperen poder tenir urbanitzat l'espai industrial en poc més d'un any. Dilluns està previst que el ple municipal de l'Ajuntament de Mollet passi a aprovació el text refós del Pla de Millora Urbana de Can Prat, un pas més en el procediment administratiu perquè el sector de 128.035 metres quadrats es pugui desenvolupar i s'hi puguin instal·lar noves empreses.

Un cop hi hagi el vistiplau del plenari molletà, la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat serà l'encarregada de fer la darrera aprovació. "Esperem que aquest tràmit es pugui fer cap al febrer o el març de l'any que ve. Un cop estigui aprovat definitivament la propietat ja podrà començar a urbanitzar i la idea és que sigui tot seguit", explica Albert Adami, de la família Rabasa, una de les propietàries dels terrenys juntament amb la família Anglada, propietaris majoritaris del sector.

Operadors finalistes

La previsió és que l'execució de les obres d'urbanització tingui una durada d'uns sis o set mesos. "És una urbanització relativament senzilla. És un terreny pla i s'hi ha de fer la vialitat perimetral", explica Adami. Pel que fa a la mobilitat, el PMU preveu la connexió amb els dos sectors adjacents, la Teneria Can Prat Nord, i estableix un nou sistema viari perimetral en el mateix sector. Els propietaris també assumiran la construcció de dues rotondes. Una, la més gran, es desenvoluparà a l'entrada nord a tocar de la masia de Can Prat, i està pensada per distribuir el trànsit al sector industrial. La segona rotonda, més petita, es construiria al costat de l'estació de Renfe Mollet-Sant Fost, en aquest cas per facilitar la mobilitat de busos urbans. En aquest punt també es preveu l'adequació d'espais per a la connexió peatonal amb l'altre costat de la via (Berenguer III).

Pel que fa a l'increment de mobilitat a la zona, Adami indica que els estudis tècnics apunten que  la planificació d'aquestes dues rotondes és suficient, però consideraria interessant que la Generalitat estudiés un possible accés directe per la banda nord que connectés la sortida de l'autopista amb el carrer Bilbao.

Pel que fa a la futura ocupació del sector, Adami assegura que no hi ha cap operador tancat perquè s'hi instal·li. "Han mostrat interès alguns fons d'inversió però nosaltres busquem operadors i empreses finalistes", diu Adami.

Activitat industrial i terciària

El sector inclòs en aquest PMU abraça la pastilla delimitada des de la riera del darrere del carrer Indústria fins a l'alçada de la masia de Can Prat, que en queda exclosa, i entre la línia de ferrocarril Barcelona-França i l'autopista C-33. En concret, 128.035 metres quadrats de superfície, destinats principalment a activitat terciària i logística, a més d'industrial. De la superfície, 106.393 metres quadrats seran per a empreses del sector terciari i logístiques i es concentraran a la pastilla situada entre l'avinguda de Can Prat i la C-17 i la línia del tren. L'activitat industrial, amb 27.642 metres quadrats (un 20%) estarà situada a l'espai de l'antiga Fredenhagen.

El PMU preveu una reserva de 10.569 metres quadrats d'espais lliures entorn de la zona urbanitzada i protegeix els plataners d’ombra de l’avinguda de Can Prat.
 El pla per al desenvolupament del sector va iniciar els tràmits amb una resolució d'Alcaldia el maig de 2019 i l'aprovació provisional a càrrec del ple va ser el desembre de 2020.

Edicions locals