Els processos, al centre de l'exposició de la molletana Rocío Àbalos al Museu Abelló

L'artista local, coneguda com a Pokio, va inaugurar dijous la mostra 'Trust the process' al Racó de l'Artista

Cultura

Rocío Àbalos, davant de l'obra amb la qual va guanyar el Feminartist
Rocío Àbalos, davant de l'obra amb la qual va guanyar el Feminartist

Trust the process (Confia en el procés). Així s'anomena la mostra que la molletana Pokio (Rocío Àbalos) exposa al Racó de l'Artista del Museu Abelló des de dijous passat, i en la qual parla a través de les seves obres dels prejudicis, de la pèrdua d'un ésser estimat, del pas temps, de les pors del dia a dia o d'una soledat amb la qual estar-hi a gust. Tot plegant deixant veure part dels seus processos.

"El procés és el que sol costar més en un projecte i on hi has de ficar més esforç. Però si no hi passes, no pots arribar a la meta". Això és el que volia transmetre l'artista molletana, qui explicava en la inauguració del seu treball que ha inclòs "en cadascuna de les sèries la seva respectivament planxa de com he fet aquestes estampes", per poder visibilitzar el procés de les obres.

La primera sèrie de la mostra és precisament la que va presentar al Feminartist i amb el qual va guanyar aquest certament. "Parla del cos femení i dels prejudicis", contava la creadora, qui hi afegia que va representar "una dona amb un semblant bastant sensual, però alhora veus com s'amaga alguna part del seu cos".

La pèrdua d'un ésser estimat, la mare, també és present en diverses de les obres. En una d'elles hi apareix el rostre representat i es veu "com aquest va deformant-se fins a desaparèixer de la planxa", apuntava.

L'exposició es va inaugurar conjuntament amb Història de les mans, i aprofitant l'avinentesa Àbalos va destacar que dues de les seves obres també representen les mans: "Volia donar a entendre que amb el gest de la mà també es poden transmetre emocions i sentiments".

Edicions locals