Trànsit limitarà la velocitat a l'autopista AP-7 entre Mollet i el Papiol a 100 km/h

També s'hi instal·laran radars de tram per reduir la sinistralitat

Societat

Trànsit limitarà la velocitat a l'autopista AP-7 entre Mollet i el Papiol a 100 km/h
Trànsit limitarà la velocitat a l'autopista AP-7 entre Mollet i el Papiol a 100 km/h

Redacció / ACN

El Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han acordat limitar a 100 km/h la velocitat màxima al tram de l'autopista AP-7 entre Mollet i el Papiol.
 

Les administracions catalana i estatal han arribat a un acord per actuar en quatre trams de l’autopista AP-7, en concret sobre 83 quilòmetres, limitant i controlant la velocitat per reduir la sinistralitat i les congestions.

El principal punt en què s'actuarà correspon als 29 quilòmetres d’autopista paral·lels a la B-30 al Vallès, entre Mollet del Vallès i el Papiol, on es crearan trams de velocitat variable de 100 o menys km/h. Aquesta ha estat una reivindicació de part del territori en els darrers mesos com a mesura no només per reduir la sinistralitat sinó també per reduir la contaminació atmosfèrica provocada pel trànsit de vehicles. Segons ha explicat el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, es farà una reducció de tot el tram “de manera homogènia” i s’instal·laran radars de tram. Mentre no arribin els aparells aquests controls de velocitat es duran a terme mitjançant controls puntuals que executaran els Mossos d’Esquadra.

Flores i el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, han explicat que amb la supressió dels peatges l’escenari a l’AP-7 ha variat significativament. Així, han detallat que en termes generals el trànsit s’ha incrementat un 40% i en un 30% en el cas de vehicles pesants. Això ha contribuït a augmentar la sinistralitat i la sinistralitat amb víctimes, que en el cas d’aquesta via ha crescut un 11%. Un increment d'accidents que, a més dels danys humans, també ha generat nombrosos episodis de retencions, que s'han disparat fins al 98%.

Per tot plegat i mentre es liciten i tramiten les nombroses obres pendents per a millorar la seguretat i la qualitat de servei d’aquesta infraestructura, han decidit sumar esforços per tirar endavant una sèrie d’intervencions que no requereixen una gran inversió i que confien que puguin obtenir bons resultats. “Una intervenció sobre l’AP-7 ens permetrà actuar sobre on es concentren més víctimes, però també millorarà les congestions i la qualitat de servei d’aquesta infraestructura”, ha apuntat Lamiel.

En aquest sentit, s’actuarà sobre quatre trams de l’autopista del Mediterrani, una extensió de 83 quilòmetres totals, en què s’aplicaran limitacions i controls de la velocitat entre altres mesures. A més del tram del Vallès, també es limitarà la velocitat a 100 km/h entre Calafat i l’Ampolla, i entre Altafulla i Constantí, direcció sud, s’hi col·locarà un radar de tram per garantir que no se superen els 120 km/h. Finalment, a la ronda de Girona, un dels quatre carrils es convertirà en un vial reservat a les incorporacions i sortides.

Aplicació gairebé immediata

La previsió és que tots aquests canvis entrin en vigor en un període de no més de dos mesos, tot i que no s’ha concretat un calendari. Tant el responsable del Servei Català de Trànsit com el secretari general d’Infraestructures, han assegurat que mantenen una comunicació permanent. De fet, han remarcat que tenen previsió d’anar-se reunint cada dos mesos per revisar els resultats de totes aquestes mesures i dissenyar-ne de noves en cas que sigui necessari.- Així mateix, han manifestat la seva voluntat de seguir avançant en la gestió intel·ligent de les vies catalanes. 

Pel que fa a altres trams de l’AP-7 en què el Servei Català de Trànsit tenia especial interès a actuar com ara el de la Roca del Vallès a Sant Celoni, Lamiel ha apuntat que han preferit prioritzar els punts que sí comptaven amb l’acord de les dues parts.

Edicions locals